Kommunikationsstrateg Press och digitala medier

Arbetsbeskrivning

Trafikkontorets uppdrag är att erbjuda boende, besökare och näringsliv en stad som är attraktiv att bo, färdas, verka och vistas i. Vi gör det tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i staden för att Göteborg ska kunna fortsätta växa och utvecklas till en grön och nära storstad.
Vi planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens gator och offentliga rum för bästa rörlighet och framkomlighet. En viktig del i vårt uppdrag är att ha en kontinuerlig och öppen dialog med boende, besökare och näringsliv.
Trafikkontoret har drygt 230 anställda och vi driver just nu ett omfattande arbete med att utveckla vår verksamhet.




ARBETSUPPGIFTER
Trafikkontoret bedriver en verksamhet som har stor betydelse för boende, besökare och verksamma i staden. Både vår driftsverksamhet och våra investerings- och exploateringsuppdrag intresserar och berör många i vår omgivning. För att lyckas i vårt uppdrag har vi stort fokus på en god kommunikation med våra olika intressenter. Därför förstärker vi nu vår kommunikationsavdelning med en kommunikationsstrateg med fokus på press och digitala medier. Som kommunikationsstrategi kommer du bland annat att
• ansvara för kontorets relationer med press- och media. Med ett arbetssätt som bidrar till en organisation med bärande värden som är ETT-ÖPPET-REDO.
• Säkerställa att vi svarar på insändare och frågor från media.
• Skriva texter och pressmeddelanden
• Ansvara för kontorets digital mediastrategi
• Arbeta med organisationens närvaro i socialamedier
• Delta i och bidra till redaktionsarbetet för Göteborgs stads stadsutvecklingswebb.
• Driva och samordna trafikkontorets arbete med Göteborgs stads ny stadsutvecklingswebb

I ditt arbete ingår projektledning av kommunikationsarbete och kontakter både inåt i organisationen och ut mot leverantörer. Arbetet omfattar analys, idé, planering, genomförande och uppföljning av olika kommunikationsinsatser.



KVALIFIKATIONER
Du har journalist- eller kommunikationsutbildning på högskolenivå. Du har minst fem års erfarenhet av att arbeta med digitala medier, press och media. Du har goda kunskaper i vad som krävs för en professionell hantering av media som målgrupp och för en aktiv närvaro i digitala medier. Du har arbetat som journalist, kommunikatör och/eller kommunikationskonsult, gärna som beställare av kommunikationstjänster i privat och offentlig verksamhet.

Du har erfarenhet av att hantera och planera kommunikationsinsatser utifrån budget med ansvaret att resurser används på bästa sätt för att uppnå definierade kommunikationsmål.
Som person är du utåtriktad, lyhörd och drivande, med kapacitet att arbeta med flera olika projekt samtidigt. Du är bra på att samarbeta och skapa förtroende och har förmågan att få andra att förstå och förstå andra.
Du har goda kunskaper i engelska.

Vi vill att trafikkontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.




ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Projektchef Karin Holmström
031-368 17 88
Enhetschef Noel Alldritt
031-368 26 13
Kommunikationschef Eva Rhodin
031-368 25 22
Marknadskommunikatör Eva Rhodin
031-368 25 22
HR-chef Eva Jansson
031-368 25 11
Enhetschef Karin Björklind
031-368 26 44
Enhetschef Marja-Leena Uitto Adolfsson
031-368 24 17
Enhetschef Karin Lundskog
031-368 25 90
enhetschef Bengt Gillholm
031-368 25 45
avdelningschef Susanne Hultgren
031-368 26 85

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., Trafikkontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast efter överenskommelse.
  • Publicerat: 20 oktober 2016

Besöksadress

Köpmansgatan 20
None

Postadress

Box 2403
Göteborg, 40316

Liknande jobb


Kommunikationsansvarig

Kommunikationsansvarig

24 maj 2024

Infrastrukturstrateg

Infrastrukturstrateg

22 maj 2024

13 maj 2024