Kommunikationsstrateg till Polismyndigheten i Östergötlands län

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Tjänsten som kommunikationsstrateg är nyinrättad och du kommer att jobba såväl internt som externt med strategiska kommunikationsfrågor. Informationsenheten idag består av en chef, presstalesmän och webbredaktör/informatör. Myndigheten behöver förstärka sin verksamhet när det gäller att göra taktiska avvägningar i det offensiva arbetet med kommunikationsfrågor. Din roll blir att fungera som länk till Länspolismästaren och vara ett proaktivt ledningsstöd för Polismyndighetens hela ledning. Eventuellt kommer funktionen som kommunikationsstrateg också att ingå i ledningsgruppen.

Det är viktigt med en god samarbetsförmåga över verksamhets- och avdelningsgränserna. Arbetet innebär breda kontaktytor internt såväl som externt och ställer stora krav på flexibilitet, smidighet och integritet.

Din profil:

Vi söker en kommunikationsstrateg med dokumenterad erfarenhet från proaktivt arbete i liknande roll.

Det är önskvärt med akademisk utbildning inom journalistik, information eller kommunikation. Du har flerårig erfarenhet från en liknande befattning i större organisation, din erfarenhet kan vara från offentlig såväl som privat verksamhet. Du har mycket goda kunskaper gällande skriftlig kommunikation, snarare från debattartiklar än kommunikationsplaner. Vidare har du goda kunskaper och erfarenheter gällande förståelse för och användning av sociala medier. Vi förutsätter också goda datakunskaper och särskilt i publiceringsverktyg.

Du brinner för att skapa förståelse och engagemang kring kommunikationsfrågor – och du har förmåga att förmedla det på ett inbjudande sätt.

Som person är du handlingskraftig och har strategisk förmåga att se helheter och samband. Du har god kommunikativ förmåga, hög integritet, är lyhörd och har väl utvecklad samarbetsförmåga.

Befattningen kräver svenskt medborgarskap och registerkontroll kommer att genomföras.

Ansök redan idag!:

Anställningen är tills vidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillsättning sker enligt överenskommelse och sista ansökningsdag är 2013-08-07. Vi vill ha din ansökan via vår hemsida www.unikresurs.se

Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Unik Resurs, Carolina Aspdahl, 011-470 06 73, carolina.aspdahl@unikresurs.se

Fackliga företrädare är Ove Callheim, SACO, Ann-Louise Stenius, ST och Kerstin Sjöberg, Polisförbundet. Dessa nås via polisens växel, tfn 114 14.

Unik Resurs:

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Kommunikationsstrateg till Polismyndigheten i Östergötland
  • Publicerat: 25 juni 2013

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024