Kommunikativ rekryterare till globalt företag i göteborg

Kommunikativ rekryterare till globalt företag i göteborg

Arbetsbeskrivning

Är du en social och utåtriktad person som motiveras av mötet med nya människor? Har du tidigare erfarenhet av rekrytering och bemanning eller bara söker en ny utmaning inom området? Ta chansen att få utvecklas inom rekrytering och bemanning tillsammans med ett globalt företag i Göteborg!

Uppdraget förväntas starta i slutet av februari och pågå fram till slutet av juni, med god chans till förlängning. Skicka in din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande!


Om tjänsten
I tjänsten som rekryterare ansvarar du kreativt tillsammans med ditt team för verksamhetens bemanningsprocesser. Tillsammans med chefer arbetar ni för att hitta de rätta profilerna för olika positioner inom företaget. Du kommer att ansvara för hela processen från kravprofil till presentation av kandidat. Där inräknat kommer du ta kravprofiler, skriva annonser, search via LinkedIn samt genomföra intervjuer samt ta referenser. Det kommer även innefatta vissa administrativa arbetsuppgifter i ditt uppdrag. Tjänsten förväntas pågå i drygt fem månader men det finns stor chans till förlängning.

Vem är du?
Vi tror att du har en examen som personalvetare eller in om beteendevetenskap, eller tidigare erfarenhet inom området, detta är dock inget krav. För att trivas i rollen som rekryterare tror vi att du är en social person som trivs i det nya mötet med nya människor. Du är en ”doer” som kan hantera flera olika processer samtidigt. I ditt engagerade och entusiasmerande sätt samarbetar du med rekryterande chefer för att tillsammans finna de bästa kandidaterna för jobbet. Du är ansvarstagande och kan på ett proaktivt sätt planera och strukturera upp din tid för att framgångsrikt kunna driva rekryteringsprocesserna framåt. Vidare arbetar du, liksom företaget digitalt och flexibelt samt har god förståelse och intresse för teknik och system.

Meriterande för tjänsten:
- Examen inom personal- eller beteendevetenskap
- Tidigare erfarenhet från bemannings- och/eller rekryteringsprocesser


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2020
  • Ansök senast: 20 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024