Kommunikatör

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner och ska se till att regeringens och riksdagens beslut, som påverkar länet, får så bra effekt som möjligt. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar drygt 100 personer och vår chef är landshövding Cecilia Schelin Seidegård.



ARBETSUPPGIFTER
Som kommunikatör är du ett kommunikativt stöd till länsledningen och enheterna på Länsstyrelsen. Du kan se det kommunikativa behovet i verksamheten och handla därefter. I din roll ingår att analysera, planera, genomföra och utvärdera olika typer av kommunikationsinsatser.

En stor del av arbetet sker i digitala kanaler. I arbetsuppgifterna ingår grafisk produktion av trycksaker, publicering på extern- och intranät, bildbehandling, produktion av text, skriva pressmeddelanden, omvärldsbevakning och produktion av bildspel i Powerpoint.


KVALIFIKATIONER
-Du har relevant akademisk utbildning, helst med inriktning mot information och kommunikation, och/eller lång dokumenterad yrkeserfarenhet av såväl operativ som strategisk kommunikation.

-Du är väl förtrogen med webbens alla möjligheter och har god kunskap om sociala medier. Det är meriterande om du ha arbetat webbpublicerings-verktyget Sharepoint.

-God stilistisk förmåga och mycket god förmåga att formulera dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Du kan skriva lättläst och språkligt korrekt.

-Förmåga att självständigt initiera, planera, implementera samt utvärdera processer.

-Du ska ha vana att arbeta i projektgrupper och att hålla i mindre utbildningar.

-Goda kunskaper i Indesign, Photoshop och Officepaketet.

-Erfarenhet av kriskommunikation samt mediakontakter och pressmeddelanden är också av värde för att klara av denna roll på ett bra sätt.

-Arbete inom offentlig förvaltning är meriterande, liksom erfarenhet av att ha arbetat med tillgänglighetsfrågor.

-Du är förtrogen att jobba med grafisk produktion genom att följa ett grafiskt profilprogram.

Stor vikt läggs på personliga egenskaper. Som person är du kommunikativ och bra på att bygga och upprätthålla goda relationer samt har en god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du är självgående och drivande samtidigt som du är lyhörd för verksamhetens behov. Du har ett helhetsperspektiv samtidigt som du också har sinne för detaljer. Du har gott omdöme, integritet, och är en god företrädare för myndigheten. Tempot är stundom högt och det är viktigt att du även i pressade situationer kan prioritera och arbeta strukturerat. Rollen kommer växla mellan eget ansvar och operativ produktion efter satta ramar.

Du har B-körkort. Hänvisa länk till digital portfölj. Arbetsprover önskas vid eventuell intervju



ÖVRIGT
Länsstyrelsen på Gotland erbjuder en trivsam arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter. För att arbeta hos oss ska du dela Länsstyrelsens värderingar om människors lika värde.


Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen i Gotlands län tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med media säljare, rekryteringssajter och liknande

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationsansvarig Mimmi Gibson
010-223 93 33
Länsråd Peter Molin
010-223 90 00
HR-chef Jenny Frölich
010-223 9224

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen i Gotlands län, Länsledningens stab Gotland
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Så snart som möjligt och efter överenskommelse., upphör: 2017-02-28 .
  • Publicerat: 28 januari 2016

Besöksadress

62185 Visby
None

Postadress

Visborgsallén 4
Gotland, 62185

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024