Kommunikatör

Arbetsbeskrivning

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.
Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen består av verksamheterna Vuxenutbildning, Jobbcenter, Näringslivscenter, Daglig verksamhet samt Xenter.
Tjänsten som kommunikatör är placerad på förvaltningskontoret och innebär arbete med förvaltningens övergripande kommunikationsfrågor samt som stöd till förvaltningens alla verksamheter.

ARBETSUPPGIFTER
Som förvaltningskommunikatör kommer du arbeta både strategiskt och operativt för att tillgodose förvaltningens kommunikationsbehov. Du stöttar både chefer och medledare i kommunikationsfrågor samt bidrar till att bygga upp en effektiv och kommunikativ förvaltning.
Du kommer att skriva, redigera och publicera i alla Botkyrkas kanaler inklusive sociala medier och dina texter är informativa, intresseväckande och klarspråksanpassade. Vidare så kommer du att planera och genomföra både större och mindre kommunikationsinsatser och samarbeta med andra kommunikatörer, pressansvarig, webbansvariga med flera.
Du är även förvaltningens ansvariga beställare av kommunikationsmaterial gentemot byråer och den i förvaltningen som ansvarar för kontakter med medier. I arbetet ingår också pressjour.


KVALIFIKATIONER
Vi söker en mångsidig kommunikatör med ett stort intresse för samhällsfrågor. Du har några års erfarenhet av arbete inom kommunikationsområdet och en högskoleutbildning inom media- och kommunikation eller motsvarande.
Du är bra på att analysera kommunikationsbehov och rådgöra i lösningar. Du är trygg i din roll som kommunikatör och van att planera kommunikationsinsatser.
Du är en snabb och van skribent och har en dokumenterad erfarenhet av att skriva informativa, intresseväckande och klarspråksanpassade texter anpassade till olika målgrupper och kanaler. Du kan göra komplex information begriplig.
Du har kunskap och intresse inom webbområdet och erfarenhet av webbpublicering. Vi använder SiteVision som publiceringsverktyg.

Du har en god förmåga att arbeta med flera uppdrag samtidigt, och kan på egen hand prioritera och lägga upp ditt arbete för att kunna hålla uppsatta tidsplaner.
Du är initiativtagande, drivande och serviceinriktad och har lätt för att samarbeta och skapa förtroende.
Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunikationsarbete i en komplex organisation eller politiskt styrd organisation. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att jobba i en processtyrd organisation.


ÖVRIGT
Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Redovisningschef Karin Wallqvist
08 – 530 627 20
Administrativ chef Regina Jalvemyr

Rekryteringskonsult Jurek Maria von Sterneck
073-70 771 70

Sammanfattning

Besöksadress

14785 Tumba
None

Postadress

Munkhättevägen 45
TUMBA, 14785

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024