Kommunikatör

Arbetsbeskrivning

På Tyréns arbetar vi med samhällsbyggnad med målet att skapa bättre förutsättningar för dagens och framtidens städer. Våra skickliga ingenjörer, arkitekter och samhällsplanerare gör skillnad varje dag, inom alla våra områden.

Vi är en nyfiken och engagerad arbetsplats där innovation och hållbarhet visar vägen. Vi tror på våra medarbetare och satsar stort på forskning och utveckling. Nu kan du vara med och påverka morgondagen. För att framtiden spelar roll.


Vi söker en kommunikatör med extra öga för extern kommunikation och anbudsarbete 

Som kommunikatör på Tyréns ingår du i kommunikationsavdelningen på Affärsstöd. Vi är ett team på 10 personer som arbetar nära varandra och har som uppdrag att stödja och ge rådgivning till sverigeledningen, våra fyra divisioner och våra regionala samordningsforum, inom kommunikation och marknadsföring. Du rapporterar till kommunikationschefen inom Affärsstöd, som även är din närmsta chef.  

Vi söker dig som kan planera, genomföra och utveckla intern och extern kommunikation i nära samråd med våra affärsområden. Du ska kunna leda projekt och ha särskilt fokus på den externa kommunikationen. I denna roll kommer du även att ansvara för kommunikationen för vår division Väg och Järnväg och ge stöd till regionsamordningen i Syd.   

Som kommunikatör arbetar du nära chefer, uppdragsansvariga och övriga stödfunktioner och tillsammans med kollegorna på avdelningen bidrar du till utvecklingen av Tyréns kommunikation. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete tillsammans med kunniga kollegor i en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö.  

Huvudsakliga arbetsuppgifter 


• Ansvara för att driva, samordna och genomföra intern och extern kommunikation inom divisionen Väg och Järnväg 
• Upprätta kommunikations- och marknadsplaner och ansvara för att samordna och genomföra beslutade aktiviteter 
• Driva och delta i företagsgemensamma initiativ och utvecklingsprojekt inom kommunikation 
• Vara rådgivare och stödja chefer och ledningsgrupper i kommunikationsfrågor 
• Planera, genomföra och följa upp kommunikationsaktiviteter såsom kundseminarier, events, mässor och arbetsmarknadsdagar 
• Skriva och publicera nyheter, case och referensuppdrag för interna och externa kanaler 
• Vara rådgivande och stödja verksamheten i anbudsarbete med fokus på layout, presentationsmaterial och framförande 
• Producera säljstödjande material och/eller film i program som Indesign och Adobe premier pro 
• Fungera som länken mellan kommunikationsavdelningen, divisionen och regionsamordningen 

Din bakgrund 
Vi söker dig som har utbildning från högskola eller universitet inom kommunikation och marknad eller motsvarande utbildning som vi bedömer är relevant. Du ska ha flera års erfarenhet av att ha arbetat med alla steg i kommunikationsarbetet för såväl extern som intern kommunikation – från att identifiera behov, planera och genomföra till att följa upp. Dessutom ska du ha arbetat med projektplanering och har du arbetat med att stödja chefer i internkommunikation är det meriterande. Om du har arbetat med anbud/offerter tidigare är även det meriterande. Vi förutsätter att du är en god skribent som kan anpassa dina texter till olika kanaler och målgrupper. Sökbarhet och användarvänlighet är en naturlig del i allt du gör och du har lätt för att sätta dig in i nya system och kanaler.   

Dina egenskaper 
Du är en nyfiken person som trivs i en kunskapsdriven organisation präglad av förändring och tillväxt. Du är intresserad av samhällsfrågor, engagerad, initiativrik och har en ödmjuk inställning gentemot kunder och kollegor. I ditt arbete är du affärsmässig och tar ansvar för att vi tillsammans når företagets och våra kunders mål. Du är bra på att planera och klarar av att arbeta strukturerat även när tempot är högt. Sist men inte minst är du en person som vill jobba på ett företag med en stark värderingsstyrd företagskultur med hållbarhet och innovation i fokus. Våra värderingar öppenhet, nyfikenhet och samspel går igenom allt vi gör. 

Placeringsort 
Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö i fina lokaler med attraktivt läge i centrala Malmö.   

Ansökan 
Om du känner att du är rätt person för tjänsten så vill vi önska dig välkommen till en spännande, innovativ och kreativ arbetsplats. Vi hanterar inkommande ansökningar löpande. Sista ansökningsdag är 30 november 2020. 

Vill du veta mer? 
Kontakta kommunikationschef Susanne Eriksson på 0709-293135 eller via susanne.eriksson@tyrens.se 

 

Vi har tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda och undanber oss därför kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter. 


Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, Danmark, England, Estland och Litauen.

Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tyréns
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2020
  • Ansök senast: 30 november 2020

Besöksadress

205 19 Malmö Besök: Isbergs gata 15
None

Postadress

Peter Myndes Backe 16
Stockholm, 11886

Liknande jobb


4 juni 2024

Producerande kommunikatör som tänker kreativt

Producerande kommunikatör som tänker kreativt

31 maj 2024