Kommunikatör i Kristianstad/Jönköping/Malmö

Kommunikatör i Kristianstad/Jönköping/Malmö

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget
På enheten Kommunikation Syd finns 10 stycken medarbetare som jobbar med kommunikation till olika målgrupper i de fem sydligaste länen. I den här rollen fungerar du som en dialogpartner till bland annat projektledare men även andra interna
och externa samarbetspartners. Du driver självständigt hela kommunikationsprocessen, från analys och planering till genomförande och uppföljning. Du samordnar arbetet inom ditt ansvarsområde och med andra intressenter, så väl internt som externt. I din roll kommer du att ansvara för både
strategiskt, taktiskt och operativt arbete. Till exempel målgruppsanalys, kommunikationsplanering, rådgivning, budskapsutformning, kanalval, produktion, publicering och utvärdering. Du kommer även att till viss mån arbeta med att filma och redigera rörlig bild för sociala kanaler och digitala ytor. Behovet av en aktiv, öppen, tydlig och lyhörd kommunikation, både externt och internt är stort. Vi har ansvar för hela kommunikationsprocessen, från de stora strategiska frågorna till den operativa vardagskommunikationen. Stationeringsort bestäms vid uppdragsstart. De aktuella städerna är myndighetens kontor i Kristianstad, Jönköping eller Malmö. Uppdraget är på heltid, 100%. Detta innebär att du förväntas arbeta 40 timmar per vecka. Helgarbete förekommer eventuellt i begränsad omfattning i samband med Öppet hus, kvällsarbete i samband med samrådsmöte, uppskattningsvis som mest 1-3 gånger per år. Uppdraget har preliminärt startdatum 12 september 2022 och pågår till och med 31 mars 2022, med möjlighet till förlängning.

Dina arbetsuppgifter

Jobbet passar dig som vill arbeta i en komplex och mångfacetterad miljö med stort fokus på projektkommunikation. Du har en konsultativ roll där du skapar samsyn kring vikten av proaktiva och samordnade kommunikationsinsatser. Du arbetar operativt med att analysera, planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser till utpekade målgrupper externt såväl som internt. Som person ska du ha lätt för att samarbeta med andra, vara duktig på att skapa relationer och inge förtroende. Du är trygg i din yrkesroll, du arbetar strukturerat och lösningsorienterat samtidigt som du
vågar tänka nytt. Du har en stark egen drivkraft och kan självständigt analysera, prioritera och samordna kommunikationsinsatser ur ett helhetsperspektiv. Du är en duktig skribent som är van vid att målgruppsanpassa innehåll till olika kanaler, digitala såväl som traditionella.

Du behöver också vara en god lagspelare som gillar att samverka och har lätt för att skapa nya relationer, en person som inte är rädd för att ställa frågor och som gärna delar med sig av sina erfarenheter och resultat. Konsulten kommer att ingå i en enhet med kommunikatörer, mediekommunikatörer och kommunikationsansvariga
som alla jobbar med regionens kommunikationsuppdrag.

Axplock av arbetsuppgifter:

- Vara strategiskt och operativt kommunikationsstöd åt verksamheten samt samarbeta med regionala
och lokala aktörer
- Planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser i nära samarbete med kollegor
- Formulera budskap, mål och kommunikationsplaner samt ta fram, samordna och sprida innehåll
till exempel text och bild) i våra interna och externa digitala kanaler utifrån ett målgruppsperspektiv
- Skapa, underhålla och utveckla webbsidor på myndighetens webbplats


Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap (180 hp) som verifieras via utbildningsbevis
- Minst två års erfarenhet av liknande arbete inom kommunikation, marknadsföring eller projektledning. Erfarenhet av strategiskt, taktiskt och operativt kommunikationsarbete. Till exempel målgruppsanalys, kommunikationsplanering, rådgivning, budskapsutformning,
kanalval, produktion, publicering och utvärdering
- Ha aktuell erfarenhet av operativt kommunikationsarbete i både mindre och större uppdrag
- Ha erfarenhet av att arbeta med digitala kanaler - både extern webb och sociala medier
- Har erfarenhet av att målgruppsanpassa innehåll via olika kanaler, digitala såväl som traditionella
- Duktig skribent med god språkbehandling på svenska
- Erfarenhet av publiceringsverktyg för webb, Episerver eller motsvarande
- Erfarenhet av hela kommunikationsprocessen (analys, planering, samordning, produktion, genomförande och uppföljning)
- Goda kunskaper i MS Office
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska


Meriterande

- Erfarenhet från statlig och/eller offentlig verksamhet
- Erfarenhet av kommunikationsarbete med samhällsbyggnadsfrågor


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 24 augusti 2022

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alice Karlsson, alice.karlsson@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2022
  • Ansök senast: 24 augusti 2022

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024