Kommunikatör Informationsenheten

Arbetsbeskrivning

Konsumentverket är en statlig myndighet som arbetar för att stärka och stödja konsumenter att göra medvetna val. Vi finns i Karlstad och är cirka hundratrettio personer som arbetar med att övervaka lagar och tillhandahålla konsumentinformation. Du kan läsa mer om Konsumentverket och vårt uppdrag på vår webbplats www.konsumentverket.se

Vill du bli en av oss?

Kommunikatör
Dnr. 2014/399

Avdelningen Konsumentstöd består av Konsumentstöd gemensamt, Informationsenheten och enheten för Kunskapsstöd. Huvudsakliga ansvarsområden på avdelningen är informations- och kunskapsstöd till konsumenter, konsumentvägledare, budget- och skuldrådgivare och skola. Nu söker vi två kommunikatörer till Informationsenheten.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med kommunikatörsarbete på Konsumentverkets interna och externa webbplatser. Att författa, sammanställa och bearbeta texter och annat innehåll är en del av arbetet, liksom arbete med sociala medier och andra redaktörs- och utvecklingsuppgifter. I det löpande arbetet ingår även planering och genomförande av kommunikationsinsatser och samordning med Konsumentverkets samarbetspartners, andra myndigheter och konsumentbyråer.

Din bakgrund
Du har högskoleutbildning inom kommunikationsområdet eller har motsvarande utbildning som vi betraktar som likvärdig. Det är ett krav att du har gedigen erfarenhet som webbredaktör, både som skribent och med övrig innehållsproduktion. Du är en mycket stilsäker och erfaren skribent som kan formulera och strukturera texter på ett tydligt och begripligt sätt. Du har också god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska.

Du är ansvarstagande, drivande, noggrann och har en känsla för kvalitet. Det är viktigt att du är kreativ och kan ta egna initiativ och du förenar självständighet med samarbetsförmåga. Du stimuleras av skiftande arbetsuppgifter och kan anpassa dig till ett varierat arbetstempo. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Det är meriterande om du har arbetat med webbpubliceringsverktyget EPiServer, tillgänglig information, kommunikation i sociala medier samt formgivning, av exempelvis webbsidor, enklare trycksaker, Officemallar och tillgänglighetsanpassning av PDF:er. Det är också en fördel om du har arbetat med samhällsinformation i allmänhet och information om miljö och hållbarhet i synnerhet. Erfarenheter och kunskaper om Adobes CS-paket, Google Analytics och SiteSeeker är också meriterande.


Anställningsform
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse.

Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av enhetschef Katja Stjernlöf.
Fackliga representanter är Camilla Rosén för ST-Konsument och Johan Jarelin för Saco-S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.

Så här ansöker du
Du söker anställningen på Konsumentverkets webbplats, via Konsumentverkets rekryteringsprogram, e-Rekrytering. Gå in på www.konsumentverket.se/jobb Det är viktigt att du även i ditt personliga brev anger dnr. 2014/399.

Senast den 6 maj 2014 vill vi ha din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Tisell

Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Konsumentverket KARLSTAD
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 16 april 2014

Besöksadress

Box 48
None

Postadress

Box 48
KARLSTAD, 65102

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024