Kommunikatör med fokus på webb och intranät

Arbetsbeskrivning

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på https://lysekil.se/.


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning
Vi söker en erfaren kommunikatör som vill vara med och driva kommunens kommunikation framåt.

Hos oss kommer du att arbeta både strategiskt och operativt med olika kommunikationsuppdrag. Du kommer att ha ett särskilt fokus på webb och intranät där du utvecklar, underhåller och skapar innehåll för vår interna och externa webb. En stor del av arbetet handlar också om att vara rådgivande och finnas som stöd till kollegor.

Du kommer att ingå i ett team av tre kommunikatörer med olika fokus; kommunikations- planering/text, grafisk produktion/sociala medier samt webb/intranät. Samtidigt samarbetar gruppen kring olika kommunikationsinsatser för att stärka kommunens varumärke och skapa värde för våra målgrupper. Uppgifterna varierar i komplexitet och en stor del av arbetet är självständigt, så du behöver vara trygg i din kompetens, ha förmåga att bygga förtroende och vara lyhörd för andras behov. 

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som är drivande och klarar av att växla mellan olika typer av arbetsuppgifter i ett bitvis högt tempo. Du är strukturerad, problemlösande och tycker om att se resultat av ditt arbete. För att lyckas i denna roll behöver du ha ett coachande förhållningssätt, där du tycker om att hjälpa andra att utveckla sina förmågor. Detta ställer krav på en god samarbetsförmåga där du bidrar till samsyn och arbete mot ett gemensamt mål.

Rollen innebär många kontaktytor, vilket kräver att du är kommunikativ, lyhörd och samarbetar bra med andra. Du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer framåt med god förmåga att planera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har förmåga att lyfta blicken och se helheten för en webbplats och kan initiera arbete för att förbättra och optimera, tillsammans med informationslämnare och andra redaktörer. Du driver arbetet framåt, är flexibel och kan hantera såväl snabba som mer långsiktiga uppdrag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

- högskoleutbildning inom kommunikation och webb, alternativt annan utbildning som vi bedömer likvärdig
- flerårig och aktuell erfarenhet av operativt och strategiskt kommunikationsarbete
- erfarenhet av att klarspråksbearbeta och webbanpassa innehåll
- kunskaper i HTML
- erfarenhet av Adobe-programmen
- goda kunskaper i svenska och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift



Din erfarenhet av arbete med webb har givit dig goda kunskaper om

- tillgänglighetsanpassning för webb
- SEO för att sökordsoptimera det du publicerar
- CMS, gärna Sitevision
- arbete med analys av webb och analysverktyg.

Det är meriterande om du har

- arbetat med kommunikation i en större organisation/verksamhet, och gärna i en politiskt styrd verksamhet


- erfarenhet av webbutvecklingsprojekt



Villkor
Tjänsten avser tillsvidareanställning 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Körkort är ett krav.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.


Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunstyrelseförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2023
  • Ansök senast: 26 mars 2023

Besöksadress

Kungsgatan 44
None

Postadress

Kungsgatan 44
Lysekil, 45380

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024