Kommunikatör till kundtjänstteam

Kommunikatör till kundtjänstteam

Arbetsbeskrivning

Säters kommun präglas av både småstad och landsbygd och ligger i hjärtat av Dalarna, med närhet till bra kommunikationer. I Säter hittar du lugnet, nära till jobbet, nära till skolan. En rikare fritid. En tryggare tillvaro.

I Säters kommun arbetar vi aktivt med värdskapsarbetet som innebär att vi verkar för ett öppet förhållningssätt och ett bemötande utöver det vanliga. Detta gör vi genom att vara stolta, äkta, tillgängliga, engagerade och respektfulla. År 2020 ska vi vara Nordens mest attraktiva inlandsregion och det goda värdskapet ser vi som en viktig del i arbetet med att nå dit. 



I Säters kommun sätter vi våra Säterbor i centrum. i Vårt kundtjänstteam möter vi Säterborna med intresse och god vilja. Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får möjlighet att utveckla dina förmågor och göra nytta varje dag. Här får du en bredd i din erfarenhet genom att arbeta i hela spektrat av vad kommunikation inom en kommun kan innebära, från kommunikationsprojekt till kundtjänstarbete i telefon.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innebär att du säkerställer att digital teknik nyttjas i syfte att ge en god digital service, nå ut till våra målgrupper och uppnå våra verksamhetsmål.
Din vardag kommer bestå av löpande operativa arbetsuppgifter som att ta fram, publicera och följa upp information på externa webben och intranätet och att ansvara för daglig bevakning och uppdatering av våra sociala medier, ge rådgivning och stöd i kommunikationsfrågor till kommunens anställda samt att planera och delta vid olika kommunikationsaktiviteter.
Du kommer att arbeta i ett litet kundtjänstteam, där ditt uppdrag är att arbeta med att stödja våra förvaltningar utifrån deras behov av stöd och samverkan i kommunikationsfrågor. Du förväntas också att arbeta i kundtjänst i mötet med våra medborgare, digitalt men även via telefon.

Kvalifikationer
Vi vill att du har relevant eftergymnasial utbildning inom information/kommunikationsområdet. Du har någon form av tidigare erfarenheter av operativt kommunikations- och webbarbete och gärna kunskaper från webbpubliceringsverktyg och sociala medieplattformar. Det är meriterande om du har arbetat med film och bildhantering.  I ditt arbete tar du initiativ och har förmåga att samarbeta med kollegor inom organisationen likväl som du kan samverka med externa intressenter. 

Personliga egenskaper
Som medarbetare i kundtjänstteamet behöver du vara bekväm med att rycka in där du behövs och kunna anpassa dig till vad verksamheten just nu behöver mest. Du har ett intresse för utvecklingen inom digital kommunikation och du vill driva och utveckla processer inom området. Du är nyfiken och har drivkrafter som gör att du utvecklar din egen kompetens kontinuerligt.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett arbete där din kompetens kommer tas till vara och en arbetsplats där du har goda möjligheter att bidra till utveckling inom ditt arbetsområde.

Kontaktinformation
Marie Palm, Kommunikationschef, 022555122, marie.palm@sater.se

Arbetsplats
Åsgränd 2

783 30 Säter

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetsområdeschef Eva Jondelius
0225-55165
1:e socialsekreterare Gudrun Engström Larsson
0225-55165
Förvaltningschef Andreas Mossberg
0225-55152
Kommunchef Stefan Lundkvist
0225-55113
Enhetschef Fågelsången Camilla Thommes
0225-55286
Enhetschef Enbackagården Adriana Malmstedt
0243-78380
Verksamhetsområdeschef säbo och hemtjänst,Skedvigå Stig Eriksson
0225-55290
Enhetschef socialpsykiatri Pernilla Eriksson
0225-55648
Enhetschef gruppbostäder Lena Palmborn
0225-55647
Enhetschef personlig assistans Anna Skinnars
0225-55645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Säters kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2020
  • Ansök senast: 30 mars 2020

Besöksadress

Rådhuset, Åsgränd 2 78327 Säter
None

Postadress

Box 300
Säter, 78327

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024