Kommunikatör till Pensionsmyndighetigheten i Stockholm

Kommunikatör till Pensionsmyndighetigheten i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker en erfaren och engagerad digital Kommunikatör för ett konsultuppdrag hos Pensionsmyndighetenen i Stockholm.
Som Kommunikatör kommer du att bistå  Kommunikationsavdelning på operativ nivå, med fokus på intern och extern kommunikation samt intranätets redaktionella arbete.

Om tjänsten:
I det redaktionella arbetet kommer du löpande intervjua, skriva och publicera nyheter på intranätet. Stötta kommunikatörer och lokala redaktörer samt textredigera artiklar. Utöver detta kommer du även bistå med att fotografera samt välja ut bilder och anpassa dem till olika kanaler. Som konsult för Kommunikationsavdelning kommer du:

- Ingå som operativt kommunikationsstöd i arbetsgrupper för myndighetsövergripande verksamhetsfrågor.
- Delta i arbetsgruppen för intern och extern kommunikation, erbjuda rådgivning och stödja dialogen.
- Hantera intranätets funktionsbrevlåda och stödja de cirka 100 intranätsredaktörerna.
- Översätta och kvalitetssäkra engelska språksidor på externwebben.
- Arbeta med strukturförändringar, serviceanpassning och innehållsrensning på intranätet.
- Delta i arbetet att tillgänglighetsanpassa webbsidor på externwebben.

Tjänsten som Kommunikatör är ett konsultuppdrag som beräknas starta så snart som möjligt och pågå  till och med 31 mars 2024. Därefter kan det finnas möjlighet med förlängning dock som längst till och med den 31 december 2024.

Krav för tjänsten:
• Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av att arbeta med SiteVision eller liknande publiceringsverktyg.
• Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.)
• Arbetslivserfarenhet från kommun, region, statlig myndighet, eller liknande
• Kunskap om och arbetslivserfarenhet av digital kommunikation och sociala medier
• Kunskap om och arbetslivserfarenhet av tillgänglighetsanpassning enligt krav i aktuell lagstiftning (lagen om tillgänglighet till digital offentlig service).

Utöver detta behöver du ha minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av operativt arbete inom intern kommunikation. Med operativt arbete inom intern kommunikation menas:

- Redaktionellt arbete på webbplatser/intranät
- Att intervjua, skriva och publicera artiklar och nyhetstexter på webbplatser
- Tolka innehåll och skriva texter utifrån målgruppens behov.
- Rådgivning och stöttning till kollegor i kommunikationsfrågor

Om dig:
Du är en passionerad kommunikatör med goda erfarenheter från en liknande roll. Vidare ser vi gärna att du är är nyfiken, social och besitter en god samarbetsförmåga.

 För att lyckas i rollen som Kommunikatör behöver du:

- Kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ.
- Kommunicera på ett pedagogiskt och tydligt sätt.
- Var lyhörd och samarbeta effektivt.
- Vara strukturerad och hantera arbetsuppgifter med hög prioritet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande med sista ansökningsdatum den 5 januari 2024. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.

Om Adecco:
Vi är en del av det multinationella företaget Adecco Group som är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Adecco samarbetar med många attraktiva företag och det finns stora möjligheter att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss.

Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige. Ramavtalen kan användas för avrop av alla myndigheter under regeringen samt myndigheter under riksdagen och andra offentligt styrda organ.

Om Pensionsmyndigheten:
Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 388 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 910 000 fondbyten och skickar ut 8 miljoner orange kuvert. Vi är drygt 1 700 medarbetare på åtta orter. 
Ytterligare information finns att hitta på Pensionsmyndighetens webbplats https://www.pensionsmyndigheten.se/

Kontaktuppgifter
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: 
Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 alt. anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kommunikatör, Digital kommunikatör, Kommunikation, Photoshop, Indesign, Sitevision, web, sociala medier, Statlig myndighet, Stockholm, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2023
  • Ansök senast: 5 januari 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024