Kommunikatör till statlig myndighet i Norrköping!

Arbetsbeskrivning

Beskrivning:

Vi söker nu en kommunikatör till en stalig myndighet i Norrköping. Uppdraget förväntas starta snarast möjligt och pågå till och med 2018-12-31, med möjlighet till 1+1 års förlängning.

Kommunikatören analyserar, planerar, genomför, följer upp och utvärderar kommunikationsstöd till verksamheten i linjen, i projekt och/eller via kanaler. Kommunikationsstödet kan omfatta strategiskt och operativt arbete. Det kan inkludera såväl interna som externa kommunikationsinsatser genom projektledning, rådgivning, omvärldsbevakning, behovsanalys, målgruppsanalys, formulering av kommunikationsmål och -strategier, budskapsutformning, kanalval, genomföra kommunikationsaktiviteter, textförfattande, fotografering, redaktörskap, webbpubliceringar, arbete med sociala medier och digitala kanaler och utvärdering.

Kommunikatören ansvarar för att kommunikationsaktiviteterna hålls inom givna ramar, budget och tidplan. Kommunikatören ansvarar för samordning och genomförande av de kommunikationsinsatser som beslutats om i dialog med uppdragsgivaren, och för att kommunikationsarbetet bedrivs strategiskt, effektivt och i linje med myndighetens kommunikationsplan/-strategi. Kommunikatören analyserar och identifierar kommunikationsbehov; tar fram en kommunikationsplan för delprojektet, prioriterar och genomför kommunikationsinsatser, inklusive att skriva anpassade texter för olika kanaler, publicerar på projektets webbplats, tar fram budskap i samverkan med kommunikationsansvarig för projektet, och bidrar till att Trafikverket når sina mål på kort och lång sikt. I uppdraget ingår att identifiera kommunikativa risker och hantera dessa proaktivt.

 

Kvalifikationer:

Du som söker tjänsten som senior kommunikatör ska ha:


• högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som anses likvärdig, 180 hp (120 hp)
• Minst fem års erfarenhet av varierat kommunikationsarbete, varav några års erfarenhet av kvalificerad rådgivning till chefer och ledare.
• Erfarenhet av att beställa kommunikationstjänster.
• Goda kunskaper inom Officepaketet, webbpubliceringsverktyg (Episerver) och vara en duktig skribent med god språkbehandling på svenska.
• B-körkort

Du ska dessutom ha förmåga


• att påverka och driva kommunikationfrågor
• att skapa och etablera kontaktnät
• att snabbt sätta sig in i nya uppgifter
• att snabbt presentera rätt kommunikationslösning
• att självständigt ta ansvar och prioritera mellan arbetsuppgifter
• att skapa goda relationer och samarbeten
• att med sin yrkeskompetens som bas argumentera för sin lösning

 

 

Anställningsform:
Visstid

Sysselsättningsgrad:
Heltid

Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön

Övrig information:
Urval sker löpande så ansök redan idag.

 

I vår snabbrörliga värld är det viktigare än någonsin att ha rätt kompetens inom sitt företag. Vår kunskap om dina förutsättningar på den lokala marknaden tillsammans med vår erfarenhet, gör att vi kan hitta och attrahera de medarbetare du behöver för att lyckas ännu bättre. Kornboden Rekrytering & Bemanning jobbar alltid nära dig som kund och våra kontor hittar du i Sundsvall, Örebro, Örnsköldsvik och Östersund.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Forslund, Kandidatansvarig

Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,

Joel Eriksson, Konsultchef

Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kornboden Östersund
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 6 mars 2017

Besöksadress

Kornboden Strandgatan 21 891 33 Örnsköldsvik
None

Postadress

Storgatan 39
Östersund, 83133

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024