Kommunikatör/webbredaktör med fokus på tillgänglighet

Kommunikatör/webbredaktör med fokus på tillgänglighet

Arbetsbeskrivning

Är du en samhällsintresserad kommunikatör och skicklig på tillgänglighet som vill jobba både operativt och strategiskt med Arbetsgivarverkets digitala kommunikation?

Om enheten
Enheten Kommunikation och intressebevakning består av fem kommunikatörer och sex utredare. Med tydligt medlemsfokus, planerad kommunikation samt effektiv och proaktiv intressebevakning bidrar enheten till att Arbetsgivarverkets mål nås. Kommunikatörerna arbetar brett och mångsidigt men har olika inriktningar mot exempelvis webb/intranät, sociala medier/film och podd, strategisk kommunikation, grafisk formgivning och employer branding. Enhetens utredare producerar bland annat rapporter och analyser för vår kommunikation med våra olika målgrupper. Enheten leds av kommunikationschefen.

Din roll och dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en kommunikatör med webbinriktning som har hög kompetens inom tillgänglighetsområdet. Dina arbetsuppgifter kommer främst att omfatta arbete med intranät och webbplats. Tillsammans med övriga kommunikatörer tar du fram innehåll till våra digitala kanaler och driver arbetet med webb och intranät framåt. En viktig och prioriterad arbetsuppgift blir att ta fram rutiner för och att säkerställa tillgängligheten i både dokument och på webbplats utifrån den nya lagen om webbtillgänglighet. Andra arbetsuppgifter är bland annat är att hantera utskick som nyhetsbrev och inbjudningar, mediabevakning, korrekturläsning och språkgranskning, stöd i samband med möten och seminarier, fotografering och viss grafisk formgivning för både print och digitalt. Som kommunikatör kommer du dessutom att ge råd och stöd i olika kommunikationsfrågor till myndighetens medarbetare.

Dina kvalifikationer och personliga egenskaper

 Vi vill att du ska ha:


• examen från universitet eller högskola inom medie- och kommunikationsvetenskap eller journalistik.
• dokumenterad erfarenhet av arbete med webbpublicering och textproduktion på webb/intranät om åtminstone ett år för en och samma arbetsgivare.
• god kunskap om EPiServer eller liknande publiceringsverktyg (Arbetsgivarverket använder EPiServer).
• gedigen kunskap om hur man tillgänglighetsanpassar dokument och webb (utifrån lagen om tillgänglighet till digital offentlig service).
• grundläggande kunskaper i bildbehandling (till exempel Photoshop) och i programmet Adobe Acrobat (främst kopplat till tillgänglighetsanpassning). Du ska ha goda kunskaper i Word och Powerpoint. Erfarenhet av layoutprogram som exempelvis Indesign är önskvärt.
• god språklig förmåga och ha lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Du ska kunna ta till dig komplex information och göra den begriplig för olika målgrupper. Att jobba med klarspråk och tillgänglig kommunikation är en självklarhet för dig.

Det är meriterande om du har:


• tidigare erfarenhet av förvaltning och utveckling av webbsystem.

 Som person är du:


• serviceinriktad och noggrann. Du har en god samarbetsförmåga och är öppen för att hjälpa till där det behövs.

Om anställningen
Anställningen är en visstidsanställning till och med 2021-05-03.

Arbetsgivarverkets värdegrund utgår ifrån att medarbetarna är professionella och engagerade. Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter.

Arbetsgivarverkets kansli är beläget på Sveavägen 44 i Stockholm. Från och med 6 juli sitter vi i nya lokaler på Mäster Samuelsgatan 60 i Stockholm.

Är du intresserad?
Har du några frågor eller vill du veta mer om jobbet, kontakta kommunikationschef Lars Andrén via e-post: lars.andren@arbetsgivarverket.se eller på telefon 08-700 13 00. Du är också välkommen att kontakta HR-ansvarig Ulrika Atterfors. Ulrika nås på e-post: ulrika.atterfors@arbetsgivarverket.se eller via telefon 08-700 13 00.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 19 april 2020.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-specialist Åsa Kälvegård
08-700 13 00
Chef Stödprocessen Helene Bryskhe
08-700 13 00
Gruppledare Camilla Stenemyr
08-700 13 00
Konsult Skill Annika Elfvingsson
013-473 81 63
Förhandlingschef Monica Dahlbom
08-700 13 00
Förhandlare Anders Stålsby
08-700 13 00
Förhandlare Åsa Krook
08-700 13 00
Utredare/Statistiker Malin Sundeby
08-700 13 00
Utredare/Statistiker Love Lundell
08-700 13 00
Chefsrekryteringskonsult Experis Anna Arborelius
072-537 50 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsgivarverket
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2020
  • Ansök senast: 19 april 2020

Besöksadress

Kungsgatan 12-14
None

Postadress

Box 3267
STOCKHOLM, 10365

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024