Kommunsekreterare, 100 %

Arbetsbeskrivning

Placering
Som kommunsekreterare arbetar du på Medborgarservice/IT som är en av de centrala enheterna inom staben tillsammans med personal- och ekonomienheten.

Om arbetsplatsen
Orust är Sveriges tredje största ö, har drygt 15 000 invånare och ligger i hjärtat av Bohuslän mellan broarna vid Skåpesund i söder och Nötesund i norr.

Medborgarservice ska ge ett kvalificerat stöd till medborgarna, tjänstemannaorganisationen och de politiska ledningen i styrningen av kommunen och dess långsiktiga utveckling. Inom enheten finns olika funktioner såsom arkiv, telefoni, ärendehanteringssystem, serveringstillstånd, post, valnämnd, överförmyndarverksamhet med mera

Arbetsuppgifter
Som kommunsekreterare arbetar du som sekreterare i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och arbetsutskottet. Du ska utifrån din specialkompetens stödja chefer, nämnd och medarbetare. Du utför ett kvalificerat utvecklings- och utredningsarbete inom kommunstyrelsens område som till exempel utveckling av ärendehanteringsprocessen och dess system samt uppföljning och bevakning av ärenden och beslut. I tjänsten ingår deltagande i administrationen på Medborgarservice såsom till exempel registrering och arkivering. I tjänsten ingår kvällstjänstgöring.

Kvalifikationer/personliga egenskaper
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom exempelvis offentlig förvaltning eller samhällsvetenskap. I din utbildning bör det finnas en juridisk intiktning. Du har goda kunskaper i kommunalrätt, offentlighet- och sekretess. Kunskap och erfarenhet av att arbeta med IT som verktyg för verksamhetsutveckling och administrationn är också viktigt.
Du ska ha en mycket god förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och skrift. Du har ett strukturerat arbetssätt och van att hantera flera arbetsuppgifter på en gång och slutföra uppdrag på utsatt tid.
Du bör ha erfarenhet av nämndadministration i ett digitalt ärendehanteringssystem och arbete som till exempel kommunsekreterare eller nämndsekreterare. Du förutsätts vara en positiv och utåtriktad person med god samarbetsförmåga.

Arbetstid/Varaktighet
Tillsvidare, 100 %

Lön
Individuell lönesättning, ange löneanspråk

Tillträdesdag
2014-06-01 eller enligt överenskommelse

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Medborgarservice Anita Jakobsson
0304-33 40 51
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0304-33 40 00
Ekonomichef Susanne Ekblad
0304-33 42 82
Upphandlingschef Lars Amlin
0304-33 43 79
Ekonom Alice Österman
0304-33 41 72
HR Chef Ann-Katrin Otinder
0703-88 84 03
Upphandlare Gabriella Glimstedt
0304-33 42 35
Kontakperson nås per telefon efter 1 augusti.

Kostchef Charlotte Odhe
0304-33 43 95
Enhetschef Helen Wijk
0304-33 40 40

Sammanfattning

Besöksadress

Åvägen 2-6
Henån

Postadress

None
HENÅN, 47380

Liknande jobb


22 mars 2024

Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

19 februari 2024

Vik. Kommunsekreterare till kommunledningskontoret

Vik. Kommunsekreterare till kommunledningskontoret

13 februari 2024

6 februari 2024