Kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

På toppen av Småländska Höglandet ligger Aneby, en kommun med drygt 6500 invånare och med en stark tro på framtiden. 2007 blev vi utnämnda till Sveriges bästa kommun inom äldreomsorgen och rankades som en av landets tio bästa grundskolekommuner. Aneby är kommunen med en levande landsbygd och engagerade invånare. Mer än 100 föreningar och 800 registrerade företag är beviset. Var tredje elev i grundskolan går i vår kommunala musikskola och det låter bra om oss. Kom hit och hör själv! Aneby kommun är organiserad i en förvaltning, med kommunchefen som förvaltningschef. Verksamheten är indelad i fyra avdelningar, kommunservice- och beslutstödsavdelningen, vård- och omsorgsavdelningen, barn- och utbildningsavdelningen och samhällsbyggnadsavdelningen. Som kommunsekreterare kommer Du att ha din anställning i kommunservice- och beslutsstödsavdelningen och tillhöra beslutstödsenheten. KOMMUNSEKRETERARE Beslutstödsteamet söker Dig som med engagemang och intresse vill fortsätta utveckla kommunens nämndadministration. Du kommer i din tjänst som kommunsekreterare att ansvara för samordning av ärendehantering till kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunstyrelsens tre utskott samt valberedningen. Tillsammans med din kollegor ansvarar du för sekreteraruppdraget i dessa organ och ger stöd och service i ärendehanteringen till handläggare och ansvariga politiker. Ärendehanteringen omfattar hela processen från posthantering till arkivvård. Vi arbetar i ärende- och dokumenthanteringssystemet W3D3. Dina arbetsuppgifter omfattar också utveckling av systemet och dess användning, med målsättningen att införa gemensamma arbetssätt och rutiner för hela förvaltningen. Du leder det dagliga arbetet i beslutstödsenheten, håller ihop och utvecklar kompetensen kring kommunjuridiska frågor och förmedlar kunskaper och information ut i förvaltningen. Kvalifikationer Du ska ha högskoleutbildning inom juridik eller samhällsvetenskap, eller annan utbildning som kan prövas likvärdig. Vi ser gärna att du har en inriktning mot förvaltningsrätt eller kommunalrätt. Erfarenhet av arbete inom offentlig och politisk styrd verksamhet är meriterande. Du är en duktig kommunikatör och har lätt att uttrycka dig både i tal och skrift. Då arbetet till mycket stor del är datoriserat ska dina datakunskaper vara goda. Som person är Du ansvarstagande, har god ordning och organiserar och prioriterar arbetsuppgifterna på ett bra sätt. Du har lätt för att samarbeta. Vi arbetar i en miljö som ofta präglas av ett högt tempo. En positiv inställning och ett flexibelt tankesätt är ovärderligt i sammanhanget.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aneby Kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 25 januari 2008
  • Ansök senast: 15 februari 2008

Liknande jobb


Handläggare till Polisens kontaktcenter, Norrtälje

Handläggare till Polisens kontaktcenter, Norrtälje

27 maj 2024

Handläggare till Interreg Aurora

Handläggare till Interreg Aurora

28 maj 2024

Utredare

Utredare

24 maj 2024