Kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
Experis söker nu för kunds räkning en Kommunsekreterare för ett kortare uppdrag med start omgående. Som Kommunsekreterare är din uppgift att samordna och administrera i de politiska beslutsprocesserna och driva beredning och handläggning av ärenden.
Arbetsuppgifterna består bland annat i att vara stöd till kommunchef, sekreterarskap samt ärendehantering till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, göra research, policyfrågor och i viss mån juridiska frågor. Du kan även komma att arbeta med utredningar, svara på remisser, motioner och andra liknande skrivelser.
Arbetet är utåtriktat och innebär många kontakter inom hela organisationen.

Vem är du?
Vi söker dig med examen från samhällsvetenskap, juridik, retorik, statsvetenskap eller motsvarande högskoleutbildning som bedöms som likvärdig. Tjänsten kräver att du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift. Du är bekväm i rollen som sekreterare, du är noggrann och utåtriktad och kan arbeta självständigt, ta egna initiativ och driva frågor. Du bidrar med service, samarbetsvilja samt en positiv inställning till omgivningen. Du är strukturerad samt van vid att hantera flera arbetsuppgifter på en gång. Du har förmåga att jobba mot i förväg angivna tider och har förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi har förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Vi samarbetar med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Marika Johansson via mail Marika.Johansson@se.experis.com

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 12 augusti 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


22 mars 2024

Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

19 februari 2024

Vik. Kommunsekreterare till kommunledningskontoret

Vik. Kommunsekreterare till kommunledningskontoret

13 februari 2024

6 februari 2024