Kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss? Besök oss gärna på www.kungsbacka.se



Kommunsekreterare till förvaltningen för Service

Om oss på förvaltningen för Service i Kungsbacka
Service kärnverksamhet är att utveckla, leverera och samordna all den service som våra förvaltningar behöver för att deras kärnverksamhet ska nå framgång och utvecklas.

Service Management innebär styrning, samordning, leverans och utveckling av de tjänster och den service som stödjer förvaltningarnas kärnverksamhet.

Att våra förvaltningar uppfattar oss på ett positivt sätt är en grundläggande förutsättning för en framgångsrik verksamhet. För att möta förvaltningarnas förväntningar är det vår ambition att alltid vara enkla att nå och förstå och att visa engagemang i varje situation.

Vi söker nu ytterligare en strukturerad och flexibel medarbetare!

Rollen som kommunsekreterare hos oss
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att bereda ärenden till nämnd, samt planera, administrera, genomföra och protokollföra sammanträden. Likaså är du den som är sammankallande och sekreterare på exempelvis samverkans- och ledningsgrupp. På uppdrag utför du självständigt vissa handläggningsuppgifter. Kungsbacka kommun arbetar med en digital nämndprocess samt dokument- och ärendehantering.

I ditt ansvar ingår att säkerställa att underlag och protokoll är korrekta, av hög kvalitet både ur juridisk och språkligt hänseende samt att ge politikerna, chefer och handläggare ett stöd med hög servicegrad och professionellt utförande.

Din profil
Vi söker dig som har högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig- eller juridisk inriktning. Du förutsätts ha god kännedom om hur beslutsordningen ser ut för kommuner. Vi vill även att du har kännedom om relevant lagstiftning inom området och goda kunskaper inom IT. För tjänsten krävs även god språklig förmåga i svenska då du dagligen behöver kunna uttrycka dig i tal och skrift.

Det är meriterande för tjänsten om du har kunskap om PUL (Personuppgiftslagen) samt erfarenhet av ärendehandläggning och rollen som sekreterare för kommunala nämnder och/eller kommunstyrelsen.

Som person är du ansvarstagande och du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är öppen och flexibel samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vidare är du van vid att arbeta under tidspress, tar egna initiativ och arbetar resultatorienterat. Du har även god analytisk förmåga och uppmärksammar utan svårigheter samband och helhet. Du samarbetar gärna med andra och i ditt bemötande är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse.

Varmt välkommen med din ansökan senast 22 maj 2016!

För mer information om tjänsten:
Förvaltningschef Lars Nyström, telefon 0300-83 42 13

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungsbacka Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell
  • 100%. Tillträde: Snarast eller enligt ök tillsvidareanställning
  • Publicerat: 4 maj 2016

Liknande jobb


22 mars 2024

Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

19 februari 2024

Vik. Kommunsekreterare till kommunledningskontoret

Vik. Kommunsekreterare till kommunledningskontoret

13 februari 2024

6 februari 2024