Kommunvägledare

Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Sigtuna Kommuns Kontaktcenter arbetar för att invånare, företagare och besökare ska få snabbare svar på frågor och hjälp med sina ärenden. På Kontaktcenter arbetar Kommunvägledare med en bred kunskap om kommunens samtliga verksamheter. Vi som idag arbetar här gillar ett högt tempo, att hjälpa varandra och ha roligt på jobbet.
Vi söker nu en ny medarbetare och kollega!


ARBETSUPPGIFTER
Som Kommunvägledare hos oss kommer du vara en del i ett härligt gäng som har samma uppdrag, att ge våra invånare bästa tänkbara service!
Här blir du på många sätt kommunens ansikte utåt eftersom samtalet eller mötet med dig, och den hjälp du ger ofta är första kontakten för den som vill komma i kontakt med oss. Du kommer att få vara med på vår resa mot att ge våra kommuninvånare service i världsklass.

För att passa in hos oss behöver du vara flexibel, tycka om att ha kundkontakt via telefon, mail, sociala medier och vid personliga möten. Självklart räknar vi med att du har fingertoppskänsla för service och bemötande mot såväl kunder som kollegor.
Du har erfarenhet av att möta människor i även svåra situationer och kan hantera det på ett lugnt och professionellt sätt. Arbetsuppgifterna inkluderar allt ifrån ärendehantering och administration till beslut i vissa ärenden. Arbetsområdena spänner över hela kommunens verksamhet.

Det är också viktigt att du som person är trygg, ödmjuk, positiv och vill "ge det lilla extra" när så behövs. Att du har god samarbetsförmåga och snabbt kan lära dig nya områden tar vi för självklart.
Du är allmänbildad och samhällsintresserad och ser kritik och synpunkter som förbättringsförslag snarare än klagomål.

Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats där vi arbetar enligt vår värdegrund på Sigtuna Kommun, Invånaren först - Allas lika värde - Kvalitet i fokus. Vidare kan vi erbjuda dig ett fartfyllt, inspirerande och varierande arbete i en omväxlande miljö. Då vi har Kommunvägledare placerade på 4 olika geografiska platser i kommunen kommer du att kunna arbeta på olika platser och genom det kompetensutvecklas.
Här hos oss finns möjlighet att utveckla en gedigen kunskap om hur en kommun fungerar.

Några års erfarenhet från arbete inom kundservice är ett krav, gärna inom offentlig sektor. Erfarenhet av att ha arbetat som Kommunvägledare tidigare är meriterande. Du måste vara stabil, resultatorienterad, strukturerad och samarbetsorienterad. Du måste vara kommunikativ och kunna, utan problem hantera Svenska och Engelska i både tal och skrift vilket är ett krav. Ytterligare språk är meriterande.

Som person har du lätt för att skapa goda relationer till dem du möter i ditt arbete. Att du är van att möta människor med olika bakgrunder i personliga möten ser vi som självklart.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom kundservice, frontdesk eller liknande.
Mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska.
Ytterligare språk utöver svenska och engelska är meriterande. Utbildning inom humaniora, samhällskunskap, sociologi är också meriterande.

Som person arbetar du enligt en tydlig process, organiserar och planerar arbetet väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines.

Arbetar bra med andra människor och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Är smidig, lyhörd och kommunicerar på ett konstruktivt sätt.

Hittar snabbt lösningar på uppkomna problem och ser möjligheter i förändringar. Kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor och finner nya lösningar på gamla problem.

Är lugn och hanterar stress på ett konstruktivt sätt, bibehåller ett gott humör vid press och motgångar. Behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker.

Är säker i osäkra sammanhang, står upp för egna åsikter, har mod att säga ifrån och förmåga att skilja på sak och person



ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kontaktcenterchef Kaj Gänger
08-591 260 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigtuna kommun, Kontaktcenter
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2021
  • Ansök senast: 17 oktober 2021

Besöksadress

Södergatan 20 19521 Märsta
None

Postadress

Södergatan 20
Märsta, 19585

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023