OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Knivsta är en ung och växande kommun med goda kommunikationer i stråket mellan Stockholm och Uppsala. Vi har funnits som kommun i drygt 10 år och utvecklingsarbetet pågår kontinuerligt.
Nybyggarstämningen märks i både organisationen och samhället.
Kontaktcenter Knivsta erbjuder invånarna i Knivsta kommun snabba svar på enklare frågeställningar, direkt i första kontakten med kommunen. Vi finns på bottenplanet i kommunhuset.
Målsättningen i verksamheten är att erbjuda hög service till allmänheten, via stor tillgänglighet och professionellt bemötande.
ARBETSUPPGIFTER
Kommunvägledaren
har en mycket central funktion och hanterar stora mängder information inom alla kommunens verksamhetsområden. Yrkesrollen innebär att vara kommunens ansikte utåt, vilket betyder att kommunvägledaren skapar det första intryck medborgaren får av organisationen. Kommunvägledarna arbetar tätt ihop, för att lösa så mycket som möjligt av de inkommande frågeställningarna och de möter och kommunicerar med medborgarna via telefon, e-post, besök och via facebook.
Arbetet baseras på tre olika områden: kundbemötande, handläggning av olika slags ärenden samt utveckling av verksamheten. Den största delen av arbetstiden innebär att besvara och hantera telefonsamtal från allmänheten. Uppgifterna kan vara av skiftande karaktär, då kommunvägledaren i ena stunden informerar om förfarandet vid bygglov, för att i nästa stund till exempel upplysa och vägleda allmänheten om förskoleplacering. Kommunvägledarna arbetar schemalagt måndag till fredag.
KVALIFIKATIONER
Högskoleutbildning eller motsvarande utbildning/erfarenhet.
Erfaren datoranvändare, mycket van vid informationssökning samt god förmåga att arbeta i IT-baserade system.
Allmänna kunskaper om offentlig sektor och samhället.
Vi söker dig som
Är mycket serviceinriktad, kund – och lösningsorienterad.
Är social, glad och utåtriktad samt bekväm med att vara kommunens ”ansikte utåt”.
Har förmåga att arbeta både strukturerat och kreativt.
Är lyhörd och har mycket lätt för att samarbeta, men du kan också arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Är van att arbeta enligt schema.
Är van vid ett högt tempo.
Meriterande är
kunskap och/eller erfarenhet inom några av kommunens verksamhetsområden, till exempel vård och omsorg, bygg och miljö, utbildning, samhällsbyggnad eller fritid och kultur.
Erfarenhet av Kundtjänst och/eller Call center är ett önskemål.
ÖVRIGT
Använd gärna länken i annonsen för att söka tjänsten.
Facklig kontakt nås via kommunens hemsida, rubriken "Lediga jobb".
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Lisbeth Rye-Danjelsen
018-347109
Eva Mårtensson
018-347249
Birgitta Ljungberg Jansson
018-347101
Annika Rönnberg
018 - 34 70 76
Teknisk chef Tyra Wikström
Enhetschef Kerstin Eskhult
018-347252
Kommunchef Lena Fransson
018 -34 71 15
Administrativ chef Birgitta Ljungberg Jansson
018 34 71 01
enhetschef Lisbeth Rye-Danjelsen
018-347109
Administrativ chef Birgitta Ljungberg Jansson
018 - 34 71 01