Kommunvägledare på kontaktcenter - sommarjobb

Kommunvägledare på kontaktcenter - sommarjobb

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
Helsingborg kontaktcenter öppnade under 2013. Kontaktcenter som har i uppdrag att samordna stadens service gentemot allmänheten bygger på principen ”en väg in”. Syftet är ökad service och högre tillgänglighet både till vardags men även vid kriser och extraordinära händelser då kontaktcenter är en viktig del i stadens krisorganisation. Vi söker därför dig som vill anta utmaningen att som kommunvägledare vara med och fortsätta bygga upp en verksamhet som sätter Helsingborg på kartan när det gäller god service och hög tillgänglighet med invånarna i fokus. 

Kontaktcenters mål är höga med siktet inställt på att fortsätta vara sverigeledande avseende effektiv service, tillgänglighet och bemötande. De kommande åren fokuserar vi även på att bli Sveriges mest innovativa och digitala kontaktcenter.

Kontaktcenter bemannas med kommunvägledare och ett antal rådgivande- och specialistfunktioner såsom till exempel konsumentrådgivning, volontärcenter och budget-och skuldrådgivning. Helsingborgs kontaktcenter organiseras inom stadsledningsförvaltningen och är en enhet inom serviceavdelningen. 

Arbetsuppgifter
Som sommarjobbare hos oss ingår du i vårt team av kommunvägledare. Du kommer dels arbeta i våra infohubbar under Helsingborgs historiska H22 City Expo och arbeta som kommunvägledare på kontaktcenter.

I kommunvägledarnas arbetsuppgifter ingår telefonservice, besöksservice och service via digitala medier. Arbetsuppgifterna är mycket varierande, då kommunvägledaren i ena stunden informerar om förfarandet vid bygglov eller vad som krävs för att kunna söka försörjningsstöd, för att i nästa stund utfärda busskort till grundskole- och gymnasieelever och ta emot felanmälningar.

Arbetstiden är förlagd enligt schema och innebär även helgs -och kvällsarbete.

För att trivas hos oss krävs det att du gillar att arbeta i en miljö med ständiga förändringar och ett högt tempo. Du drivs också av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem.

Introduktionsutbildning kommer att ske under maj månad.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• Minst påbörjad högskole-/ universitetsutbildning eller annan eftergymnasial utbildning.
• Erfarenhet från arbete med service.
• En genuin servicekänsla och trivs i rollen att vara stadens ansikte utåt.
• Är representativ och utåtriktad med hög social kompetens.
• Har starkt kundfokus och har lätt för att skapa goda relationer med andra.
• Är strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera.
• Trivs med att jobba i högt tempo.

Vi strävar efter mångfald och att bygga ett team med olika kompetenser och bakgrunder.

För att lyckas i tjänsten ser vi att du är självgående, drivande och att du har fallenhet för att ge god service, samarbeta med andra och skapa förtroende.

För att klara arbetsuppgifterna krävs:


• Hög IT-mognad då du kommer att arbeta i många IT-baserade system samtidigt.
• Vana och skicklighet i informationssökning via internet.
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift och din verbala förmåga gör att du har lätt att ta information och omsätta den till handling. Andra språk är meriterande.
• Att du gillar att möta nya människor.

Erfarenhet krävs.

Övrig information
Du måste vara tillgänglig för en informationsträff och intervju antingen den 11/4 alternativt den 25/4.

Sista ansökningsdag: 2022-04-17. Urval genomförs löpande. 

Anställningsform: Visstidsanställning under perioden 2022-05-01 - 2022-08-31. 

Omfattning: Heltid, 100%

Tillträdesdatum: Tillträde 2022-05-01. 

Antal tjänster: Flertal. 

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 5 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Liknande jobb


30 maj 2024

Handläggare till sektionen för kundcenter

Handläggare till sektionen för kundcenter

27 maj 2024

27 maj 2024