Kommunvägledare till Kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

En dag på jobbet  
I ditt arbete tillhandahåller du högsta service i bemötandet av medborgare i Södertälje.
 
Som kommunvägledare har du tillsammans med dina kollegor ett uppdrag i att utveckla verksamheten utifrån det som medborgaren har behov av inom ramen för det kommunala uppdraget. Uppdraget ställer höga krav på att du som person förstår det som krävs för att vi som kommun agerar och arbetar utifrån det som efterfrågas av våra medborgare. Som kommunvägledare behöver du alltid se på inkommande ärenden övergripande och hur vi skapar en kommunal verksamhet som alltid agerar funktionsstyrt och inte personstyrt. Som kommunvägledare behöver du se på din egen insats som en första instans med uppdrag att skapa förutsättningar för att medborgaren alltid känner sig trygg med att vi som kommun levererar det som är behovet.
 
Som kommunvägledare handlägger du färdtjänst, borgerliga vigslar samt ett stort antal ansökningar till kommunens samtliga verksamheter.  
 
Vem är du?  
 
Krav:
- Utbildningskravet är att du har högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, offentlig rätt, statsvetenskap, socionom eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdigt.
- Du ska kunna svenska flytande i tal och skrift. Du ska kunna behärska engelska språket. 
 
Meriterande:  
- Erfarenhet från servicebranschen som t ex i kundtjänst.
- Att du kan prata Arabiska, suryoyo eller finska ser vi som meriterande då vi i kommunen har ett behov av dessa språk.
 
Personliga egenskaper:  
Erfarenhet av att arbeta som kommunvägledare. Mycket hög servicenivå och stor kunskap om kommunal verksamhet samt hur detta ska tillgängliggöras för medborgarna. Du ska vara stresstålig och kunna hantera flera ärenden samtidigt. Du ska trivas i miljöer där du ska agera och representera kommunen.
 

Vi erbjuder dig  
För den som anställs hos oss erbjuder vi en arbetsplats med underbara kollegor, ett team som alltid jobbar mot medborgarnas önskemål och förväntningar.  Du får en introduktion i hur kommunen fungerar, i alla system samt en mentor som du kan ta stöd ifrån i början av din anställning.  
 

  
Välkommen till oss!  
Kontaktcenter har till uppgift att kunna hantera allmänna frågor från medborgaren i så hög utsträckning som möjligt. Målet för Kontaktcenter är att hantera 80% av allmänna frågor i kommunen. Kontaktcenter har som uppdrag att möta medborgarens behov och skapa förutsättningar för det som efterfrågas genom att ha ansvar för att medborgarens behov är det som styr respektive verksamhet detta innebär att vi har uppdraget att även hålla i utvecklingen som skapar medborganytta.  
 
Anställningsintervjuer sker löpande under hela perioden.  
 
Vi är i dagsläget 15 anställda och finns placerade i stadshuset på Campusgatan 26!  
 
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södertälje kommun Södertälje
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 8-17 mån-tors 8-15 fre Tillsvidare
  • Publicerat: 25 mars 2018

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023