Kommunvägledare till Kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Kommunstyrelsens kontor
Kommunikationsavdelningen

Södertälje kommun bygger ett nytt kontaktcenter i Stadshuset. Syftet är att öka tillgängligheten och förbättra bemötandet gentemot kommunens medborgare, företag och andra besökare. Det ska räcka med ett samtal/besök för att få svar på enkla frågor och ärenden. Medborgarna ska kunna välja kontaktform, som kan vara telefon, besök, digitala kanaler eller sociala medier.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu 10 medarbetare som ska ge bästa tänkbara service, det vill säga "mer än förväntat".
Som medarbetare i vårt kontaktcenter kommer du att arbeta med allt från att ge information och vägledning till att handlägga enklare ärenden.
Arbetet innebär allt från att möta medborgaren i receptionen, hantera och förmedla stora mängder information, utreda ärenden och att arbeta i olika IT-baserade system. Kontaktcenter kommer att arbeta på uppdrag av kommunens verksamheter vilket även innebär samarbete för att förmedla uppdrag och informationsutbyte.
Inom gruppen söker vi
en medarbetare som även ska administrera kontaktcentrets IT-system samt
en medarbetare som även ska arbeta med utvecklingen av kontaktcenters uppdrag.


KVALIFIKATIONER
Vi förväntar oss att du har högskoleutbildning eller högskoleförberedande gymnasieutbildning och minst ett par års erfarenhet av arbete med kundservice och kommunikation, gärna i team. Du är van att arbeta i Office-paketet och olika IT-baserade verksamhetssystem samt att göra informationssökningar på internet och andra sätt. Har du kommunal arbetslivserfarenhet eller erfarenhet inom annan offentlig sektor och självständigt har handlagt ärenden så är det meriterande. För att klara uppdraget måste du också kunna formlera dig väl i skrift på svenska och engelska. I övrigt ser vi gärna att du behärskar finska eller arabiska.

Som person är du serviceinriktad, flexibel, lösningsorienterad och en god kommunikatör. Du är lugn och fokuserad även i stressade situationer. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i team. En förutsättning är att du är villig att möta förändringar och bredda dina kunskaper inom kommunens alla olika verksamheter i syfte att ge en god service till medborgarna.

Kontaktpersoner på detta företaget

Projektledare Eva Gustavsson

Fackliga företrädare nås via kommunens växel
08-523 010 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södertälje kommun, Utredarenheten Södertälje
  • 10 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde : Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 2 april 2014

Postadress

Södertälje
Södertälje, 15189

Liknande jobb


Konsumentvägledare

Konsumentvägledare

30 november 2023

23 oktober 2023

17 augusti 2023

14 augusti 2023