Kommunvägledare till Sigtuna Kommun Kontaktcenter

Kommunvägledare till Sigtuna Kommun Kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

ARBETSUPPGIFTER
För att passa in hos oss behöver du vara flexibel, tycka om att ha kundkontakt via telefon, mail, sociala medier och vid personliga möten. Självklart räknar vi med att du har fingertoppskänsla för service och bemötande mot såväl kunder som kollegor.
Du har erfarenhet av att möta människor i även svåra situationer och kan hantera det på ett lugnt och professionellt sätt. Arbetsuppgifterna inkluderar allt ifrån ärendehantering och administration till beslut i vissa ärenden. Arbetsområdena spänner över hela kommunens verksamhet.

Det är också viktigt att du som person är trygg, ödmjuk, positiv och vill "ge det lilla extra" när så behövs. Att du har god samarbetsförmåga och snabbt kan lära dig nya områden tar vi för självklart. Du är allmänbildad och samhällsintresserad och ser kritik och synpunkter som förbättringsförslag snarare än klagomål.

Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats där vi arbetar enligt vår värdegrund på Sigtuna Kommun, Invånaren först - Allas lika värde - Kvalitet i fokus. Vidare kan vi erbjuda dig ett fartfyllt, inspirerande och varierande arbete i en omväxlande miljö. Då vi har Kommunvägledare placerade på 4 olika geografiska platser i kommunen kommer du att kunna arbeta på olika platser och genom det kompetensutvecklas.
Här hos oss finns möjlighet att utveckla en gedigen kunskap om hur en kommun fungerar.

KVALIFIKATIONER
Erfarenhet från arbete med service i privat eller offentlig sektor är ett krav, likaså högskolexamen eller motsvarande utbildning inom humaniora eller sociologi. Du måste vara stabil, resultatorienterad, strukturerad och samarbetsorienterad. Du måste vara kommunikativ och gärna har ytterligare språk utöver engelska och svenska.

Arbetet kräver att du talar och skriver engelska obehindrat samt hanterar det svenska språket fullt ut.
Du måste ha erfarenhet av att ha arbetat inom kundserviceverksamhet där du arbetat med att ta emot inkommande samtal, mail och besök.

Vi ser det som högt meriterande att du har erfarenhet av att ha arbetat inom kommun eller statlig verksamhet.

Som person vill vi att du är relationsskapande och aktivt tar initiativ i sociala yrkesmässiga sammanhang, skapar kontakter och underhåller relationer. För att passa för det här arbetet måste du vara strukturerad då vi arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar vårt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines.

ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kontaktcenterchef Kaj Gänger
08-591 260 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigtuna kommun, Kontaktcenter
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2022
  • Ansök senast: 27 juni 2022

Besöksadress

Södergatan 20 19521 Märsta
None

Postadress

Södergatan 20
Märsta, 19585

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023