Kommunvägledare Timanställd

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Helsingborg kontaktcenter har i uppdrag att samordna stadens service gentemot allmänheten. Principen är en väg in till kommunen för att bidra till ökad service och högre tillgänglighet. På kontaktcenter arbetar kommunvägledare och rådgivare som på olika sätt finns till för invånarna och företagen i staden.

Kontaktcenter organiseras inom stadsledningsförvaltningen och är en enhet inom avdelningen för service. Kontaktcenter bemannas med kommunvägledare och ett antal rådgivningsfunktioner.




ARBETSUPPGIFTER
I kommunvägledarnas arbetsuppgifter ingår alla delar av ett kontaktcenters serviceverksamhet såsom telefonservice, besöksservice och service via digitala medier. Ärendena är varierande, då kommunvägledaren i ena stunden informerar om förfarandet vid bygglov eller vad som krävs för att kunna söka försörjningsstöd, för att i nästa stund utfärda busskort till grundskole-och gymnasieelever och ta emot felanmälningar.

För att trivas så krävs det att du gillar att arbeta i en miljö med ständiga förändringringar och ett högt tempo. Du ser möjligheter och löser problem. För dig som har rätt attityd och ambitioner blir detta en mycket rolig och givande arbetsplats i nya fräscha lokaler. Vi sitter i ett öppet kontorslandskap och har roterande arbetsplatser.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
• Har erfarenhet från arbete med service.
• Är representativ och utåtriktad med hög social kompetens.
• Är strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera.
• Trivs med att jobba i högt tempo och med förmågan att ha många bollar i luften.
• Är kunskapstörstig och vill hela tiden lära dig mer.
• Har en avslutad högskoleutbildning eller utbildning som vi bedömer likvärdig. Även du som studerar i nuläget och vill ha ett extrajobb är välkommen att söka.

För att klara arbetsuppgifterna krävs
• Hög IT-mognad då du kommer att arbeta i många IT-baserade system samtidigt.
• Vana och skicklighet i informationssökning via internet samt en god förmåga att hantera sociala medier.
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift och din verbala förmåga gör att du har lätt att ta information och omsätta den till handling.
Erfarenhet krävs.


ÖVRIGT
Löpande urval med sista ansökan 31 januari 2017.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Jenny Ejlertsson
042-10 58 61.
Stadsarkivarie/Enhetschef Sophia Hydén
042-105852
Sektionschef Maj Gram Andersson
042-10 36 73
Servicedirektör Mathias Johansson Perttu
042-106412
Sektionschef Andreas Bergdahl

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad, Serviceavdelningen Helsingborg
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt avtal.
  • Timavlönad. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
  • Publicerat: 2 januari 2017

Besöksadress

Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
None

Postadress

.
Helsingborg, 25189

Liknande jobb


Tentamensvakter flera anställningar

Tentamensvakter flera anställningar

15 november 2022

10 november 2022

3 november 2022

2 november 2022