Kompanjonlärare i grundsärskolan åk 5

Arbetsbeskrivning

Skytteholmsskolans devis lyder ”Med trygghet,lust och kunskap bygger vi en framtid för alla våra barn och ungdomar”.

Trygghet är en förutsättning för skolframgång. Antonovskys känsla av sammanhang (kasam) utgör en hörnsten för skolan.

Lusten att lära är utgångspunkten för att omsätta vår pedagogiska kompetens i undervisning. Den oomkullrunkeliga tron på varje barns vilja och förmåga är centralt för den goda skolan.

Kunskap, slutligen, innebär att rusta våra elever med kunskap om världen. Begreppet kunskap rymmer både fakta och förmågor att använda fakta, att omvärdera, att analysera, att dra slutsatser. En kombination av dessa är nödvändig. Det kritiska tänkandet, metakognitiva strategier och självförtroende är verktyg som vi ger våra elever och värden som genomsyrar verksamheten på Skytteholmsskolan.

Skytteholmsskolan är en grundskola med åldershomogena klasser från förskoleklass upp till årskurs 9. Skolan ligger centralt beläget i Solna med närhet till grönområden.

Skolan består av två enheter F-3 och 4-9 med varsin rektor.


ARBETSUPPGIFTER
Skytteholmsskolan i Solna söker en behörig och erfaren kompanjonlärare i åk 5 som ska arbeta med 2 elever mottagna i grundsärskolan och som går i vår inkluderande verksamhet.

KVALIFIKATIONER
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du behöver vara väl förankrad i aktuell skolforskning och ha undervisningsmetoder som bygger på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Erfarenhet av undervisning inom inkluderande grundsärkoleverksamhet är en merit.

ÖVRIGT
Tjänsten är tillgänglig under förutsättning att ingen övertalig lärare i kommunen har företrädesrätt.

Artiklar i detta ämnet

  1. Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel

Sammanfattning

Liknande jobb


Speciallärare till Hällberga skola

Speciallärare till Hällberga skola

16 maj 2024

Speciallärare högstadiet

Speciallärare högstadiet

16 maj 2024

16 maj 2024

Autismgrupp Speciallärare, grundskollärare

Autismgrupp Speciallärare, grundskollärare

16 maj 2024