Koncernekonom till redovisningsenheten!

Arbetsbeskrivning

Redovisningsenheten är en del av kommunens ekonomiprocess. Enheten ansvarar för en rättvisande redovisning, redogör för kommunens ekonomi i enlighet med lagkrav, hanterar in- och utbetalningar samt upprättar likviditetsprognoser. Enheten driver och utvecklar arbetet med redovisningen så att beslutsunderlagen blir rättvisande. Att ansvara för administration, systemförvaltning och utveckling av ekonomisystemet Business World ingår också i enhetens uppdrag.



Vill du arbeta i en expansiv kommun? Nu söker vi en driven och noggrann koncernekonom med fokus på bolagens, stiftelsernas samt koncernens redovisning.

Arbetsbeskrivning
I din nya roll ska du vara spindeln i teamet som med stöd av dina kollegor operativt ansvarar för bolagens, stiftelsernas samt koncernens redovisning. Du kommer att arbeta med kommunens redovisning och bokslut samt göra den sammanställda redovisningen för både kommunen och dess bolag. I rollen ingår också att arbeta med likviditetsprognoser och till det kopplade frågor. Då kommunen har månadsrapportering, delårsbokslut och årsbokslut är tjänsten föränderlig och de som arbetar inom teamet "central ekonomi" förväntas stötta där det behövs. För att matcha tjänsten på bästa sätt och för att trivas och vara framgångsrik i denna roll behöver du också vara genuint intresserad av redovisnings- och momsfrågor samt motiveras av att utveckla nya rutiner. Du bör även drivas av att arbeta med tydliga deadlines och av att ta ett stort eget ansvar. För att lyckas med uppdraget håller du dig à jour med gällande praxis och lagstiftning. 

Kvalifikationer

- Högskoleexamen inom redovisning.
- Minst fem års erfarenhet från kvalificerat redovisningsarbete.
- Du behöver även ha flerårig erfarenhet av koncern- och bolagsredovisning. 

Meriterande

- Kommunal erfarenhet.

Vidare som person är du noggrann och detaljfokuserad, utan att tappa kontroll på helheten. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och drivs av att ständigt utveckla arbetet. Du trivs med att ha många kontaktytor, men jobbar gärna självständigt med dina arbetsuppgifter.

Anställning
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med start snarast.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast sista den 26 augusti.

Information Eva-Lotta Allegri, enhetschef (tom den 31 jul) 08-718 92 40 
Johanna Magnusson, tf enhetschef (from den 1 aug), 08-718 76 73

Inför rekryteringsarbetet har vi på Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Nacka växer och bygger stad. Vi är en öppen, enkel och smart kommun som präglas av valfrihet, effektivt resursutnyttjande och dialog med medborgarna. Mångfald och öppenhet är viktiga ledstjärnor i kommunen där stadens puls möter hav och skog och där människor kan förverkliga sina drömmar. Vi ska vara bäst på att vara kommun och behöver de bästa medarbetarna för att tillsammans uppnå den ambitionen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Magnusson
087187673
Hanna Nörgaard
087189194
Johanna Magnusson (tom 29 juni)
087187673
Eva-Lotta Allegri
087189218

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nacka kommun, redovisningsenheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100%. Tillträde: Snarast/enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 10 juli 2018

Besöksadress

Granitvägen 13-17
None

Postadress

Granitvägen 13-17
Nacka, 13140

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024