Konferensvärd-/värdinna till Affärsjuridisk byrå i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Sökord: Konferens, värd, värdinna, service, restaurang, heltid, rekrytering

Är du en person med service ut i fingerspetsarna? Har du en bakgrund inom restaurangbranschen och är redo för nästa steg i karriären? Då kan denna tjänst vara någonting för dig!

Just nu söker vi en konferensvärd/värdinna för ett uppdrag på heltid hos vår kund.


Om företaget
Vår kund är en affärsjuridisk byrå belägen i centrala Stockholm. Arbetstiderna varierar mellan klockan 7.30 – 17.00 och du arbetar 7,5 timme per dag med en timmes lunch. Du arbetar i en grupp tillsammans med fyra andra konferensvärdinnor.

Arbetsuppgifter
I rollen som konferensvärd/värdinna hos vår kund arbetar du i en internationell miljö med många kontakter, både externt och internt. Du är kundens ansikte utåt och därmed en mycket viktig del av klienters och besökares upplevelse av byrån. Som konferensvärd/värdinna innefattar dina arbetsuppgifter att sköta företagets konferensrum och kök. I din roll ger du service till internt anställda och gäster och förser dem med önskvärd dryck. Du ansvarar även för beställning och framdukning samt servering av frukost, lunch eller annan cateringmat. Du arbetar även administrativt och konterar fakturor.

Kvalifikationer
Hos vår kund är det krav på hög servicenivå och ett professionellt bemötande. Vi söker därför dig som brinner för service och för att assistera andra människor! Vi tror att du är en person som får många saker gjorda men arbetar i det tysta. För att passa in hos vår kund och i gruppen är du en flexibel och anpassningsbar person. Du är glad och trevlig samtidigt som du har skinn på näsan. Vidare är du lyhörd, har du god förmåga att se vad som behöver göras och tar egna initiativ. Du talar och skriver även flytande svenska och engelska.

För att vara kvalificerad för tjänsten har du minst 5 års erfarenhet av arbete inom restaurangbranschen. Vi ser det även som starkt meriterande om du arbetat som konferensvärd eller värdinna tidigare. Har du tidigare erfarenhet av enklare ekonomiarbete är även det meriterande.

Övrigt
Detta är direktrekrytering vilket innebär att du blir anställd av vår kund i ett år med chans till förlängning. Tillträde för tjänsten är i mitten/slutet på augusti månad och vi arbetar med löpande urval.

Inga ansökningar tas emot per e-mail eller telefon. Vid frågor är du välkommen att kontakta någon av våra rekryterare på 08-663 99 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Wahlgren

Hanna Benjaminson

Clara Backlund

Susanne Järleby

Anna Jardelid

Hanna Benjaminson

Susanne Järleby

Linn Arvidsson

William Ericson

Linnea Hägg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 15 augusti 2017

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


Spontanansökan - Service Host deltid

16 april 2024

15 april 2024

Konferens och receptionsansvarig

Konferens och receptionsansvarig

23 februari 2024

3 april 2024