Konsult inom informationshantering

Arbetsbeskrivning

Om ArkivIT

ArkivIT tillhandahåller kvalificerade konsulttjänster inom digital arkiv- och informationshantering. Företaget startades 2010, allteftersom har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Vår ambition är att stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering.

Om tjänsten

Som konsult inom informationshantering arbetar du i kunduppdrag med möjlighet till en bred variation av projekt inom arkiv- och digital informationshantering. Du agerar specialist i arkivfrågor och stöttar kunder med framtagning av bland annat styrdokument, gallringsutredningar och klassificeringsstrukturer och säkerställer att relevant lagstiftning efterlevs. Rollen innefattar även uppdrag av projektledande karaktär vid införande av e-arkiv och system för dokument- och ärendehantering.

Kvalifikationer

- Högskoleutbildning med minst 60 poäng i arkivvetenskap

- Minst 7 års arbetslivserfarenhet som arkivarie/IT-arkivarie eller motsvarande

- Goda systemkunskaper

Meriterande

- Kunskap och erfarenhet av elektronisk arkivbildning och digitalt bevarande

- Erfarenhet av projektledning, gärna inom informationsförvaltning och digitala projekt

- Kunskap och erfarenhet av Ledningssystem för verksamhetsinformation (LVI)

Vem är du?

Som person är du lyhörd och pragmatisk i ditt arbetssätt med god förmåga att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt. Du trivs i en konsultativ roll och har ett genuint intresse för att leda människor och förändringsprocesser. Vidare tror vi att du utöver ditt arbete i kunduppdrag intresserar dig för att driva ArkivIT:s fortsatta utveckling framåt.

Vi erbjuder dig

Som konsult på ArkivIT får du kollegor med ett brinnande intresse och specialistkompetens inom arkiv, digitalt bevarande, IT- och Informationssäkerhet. Trots att vi verkar i en IT-intensiv bransch är könsfördelningen på ArkivIT idag 50/50.

ArkivIT är en värderingsstyrd arbetsplats där ledorden Kompetens, Resultat och Ödmjukhet spelar en central roll i vårt arbete, både hos kund och det interna samarbetet. Vi har dom senaste åren växt både i tjänsteutbud och personalstyrka med ambition att fortsätta vara en ledande leverantör i vår bransch. ArkivIT blev dessutom utsedd till ett av Sveriges Gasellföretag både 2018 och 2019. Förutom vårt arbete i kunduppdrag driver vi en oberoende tidskrift som släpps två gånger per år med teman relevanta för vår bransch. Minst 1 gång i månaden anordnas “fredagsforum” eller frukostseminarium där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter och givetvis samlas vi även för sedvanlig jul- och sommarfest.

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: 100%, tillsvidare med tillämpning av 6 månaders provanställning

Välkommen med din ansökan eller kontakta ansvarig rekryterare för mer information

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Jacobson
0760-51 05 84
Mattias Djupdahl
0760 – 51 95 48
Mine Alghazi Jacobson
0736 45 46 45
Mine Alghazi Jacobson
0736-454645
Mine Alghazi Jacobson
0736 – 45 46 45
Emelie Bacci

Emelie Bacci
0760-51 05 83
Amanda Johansson
0760-510016

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ArkivIT
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2020
  • Ansök senast: 15 oktober 2020

Besöksadress

Saltmätargatan 8A, Stockholm
None

Postadress

Saltmätargatan 8A
Stockholm, 11359

Liknande jobb


25 mars 2024

22 mars 2024