Konsult lönesystem

Arbetsbeskrivning

Hogia är ett utpräglat entreprenörsföretag som bygger på småskalighet och eget ansvar. Genom 27 självständiga bolag med 550 medarbetare utvecklar, säljer och supportar Hogia affärsstödssystem inom ekonomi, lön, HR och logistik mot ett flertal branscher.

Hogia Public Systems är ett av de mest expansiva företagen inom Hogia-gruppen och erbjuder ekonomi-, löne- och personalhantering för medelstora till stora företag. Bolaget är ett branschbolag och kunderna är energibolag, assistansbolag, utbildningsbolag, vård- och omsorgsbolag, stiftelser och skolor.

Hogia Public Systems erbjuder administrativa branschlösningar och kundservicetjänster vilket innebär att kunden får en lösning som är anpassad till sitt verksamhetsområde och möter personer i kundservice som har en djup kunskap om branschen och vet vilka behov verksamheten har.

Bolaget består idag av 14 personer som arbetar inom försäljning och kundservice. Nu satsar bolaget på att bygga upp en egen branschspecifik konsultverksamhet och därför söker Public Systems en verksamhetskonsult med inriktning mot lön/HR.

Tjänstebeskrivning

I rollen som konsult kommer du att koordinera, utbilda och implementera Hogias HR/löneprodukter hos kund. Du tar vid när försäljningsansvarig skrivit avtal med en kund och säkerställer implementation och utbildning för kunden. Det innebär att du koordinerar tekniska resurser för eventuell konvertering och installation och säkerställer att leverans och uppstart sker enligt överenskommelse. Du håller i utbildningar för kund mestadels på plats ute hos kund men det kan även ske via internetuppkoppling. Du kommer att hantera flera projekt samtidigt, både mot nya och befintliga kunder. Du kommer att jobba med verksamhetsanalyser och förstudier och vara ett stöd till säljaren i nya affärer och upphandlingar. Tjänsten innebär resor i samband med utbildningar hos kund och du reser huvudsakligen i södra Sverige och till Stockholmsregionen. I snitt kommer du att ha 1-2 resdagar per vecka.

På Hogia Public Systems ges du möjlighet att vara en del i arbetet med att bygga upp en enhet för att bli ledande inom branschen.

För att lyckas i rollen krävs god kännedom om löneprocessen och du som söker har några års arbetslivserfarenhet som till exempel löneadministratör, konsult eller projektledare inom lön/HR. Utbildning inom lön/HR är ett krav och det är meriterande om du har arbetat i någon av Publics Systems branscher. Rätt kandidat är pedagogisk, driven, lösningsorienterad och engagerad. Som person trivs du med att ta eget ansvar, är lyhörd, självgående och kundorienterad. 

Tjänsten är placerad på Hogias huvudkontor, vackert beläget vid Hakefjordens strand i Stenungsund.
 
Hogia erbjuder stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats i en miljö präglad av snabbhet och entreprenörskap.

Välkommen att söka tjänsten med registrerat CV och personligt brev via www.jerrie.se senast 14 juni. Urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor kontakta Maria Hörnestam 076-338 76 46.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Mia Roos-Jonsson
0723-282253
Rekryteringskonsult Monica Lönnbom
076 160 79 15
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Maria Hörnestam
076-3387646
Affärområdeschef Pierre Sander
0763-413411
Rekryteringskonsult Helena Bruman

Rekryteringskonsult Malin Persson
0735 12 44 98
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735-12 44 98
Rekryteringskonsult Martin Dahlberg
076-3170741

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JERRIE AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 28 maj 2015

Besöksadress

ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG

Postadress

ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG, 41103

Liknande jobb