Konsultchef

Arbetsbeskrivning

Kundföretaget

Som konsultchef hos oss har du ansvar för helheten – både affär, personal och kund. Vi söker dig som vill driva utvecklingen i ett framgångsrikt HR-företag i en expansiv bransch.

Arbetsbeskrivning

Som konsultchef har du mycket varierande arbetsuppgifter som innefattar HR, kund, marknad och administration med stort behov av flexibilitet och anpassning. Vi arbetar efter väl beprövade processer i alla delar av arbetet med kvalitet och kunden i fokus. Ditt ansvar som konsultchef är brett och innebär personalansvar för våra konsulter som arbetar på plats hos kund. Vi vill vara nära våra kunder vilket innebär att du regelbundet finns hos dem för att säkerställa att vi levererar enligt vad vi lovat, att kunden är nöjd och att konsulterna får det stöd och support samt coachning som de behöver.
Några exempel på arbetsuppgifter är:
- Rekrytering av personal; både genom annonsering, kontakter med AF och andra aktiviteter såsom närvaro vid jobbmässor etc.
- Kundkontakter; både befintliga och potentiella nya kunder som bearbetas utifrån regionens affärsplan
- Administration; ansvar för att tidrapporter, priser och andra uppgifter finns korrekt inlagt vårt affärssystem i rätt tid för vidare hantering av ekonomi- och löneavdelningen.
- Personalansvar; coacha och leda din personal för att uppnå satta mål och hjälpa individen att bli framgångsrik och att utvecklas.
Anställningen är en tillsvidaretjänst som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snarast möjligt.


Din profil

Vi söker dig som är målinriktad, ambitiös och som har mycket god förmåga att driva på både dig själv och andra. Du är en tydlig person som är bekväm i rollen som ledare och som har förmåga att entusiasmera och motivera din personal. Du är också noggrann och kan arbeta systematiskt och metodiskt enligt fastlagda processer och rutiner.
Din branschbakgrund tror vi inte är avgörande för möjligheterna att lyckas men har du erfarenhet av bemannings- / rekryteringsbranschen är det förstås en fördel. Däremot vill vi att du ha haft en roll där du haft personalansvar och kundansvar. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom HR, personal eller ekonomi. Din datavana är mycket god och du uttrycker dig obehindrat på svenska i tal och skrift. Körkort är ett krav för tjänsten.
Känner du igen dig i beskrivningen vill vi ha din ansökan omgående! Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdagen.


Vårt företag

Montico är helhetsleverantör inom HR och erbjuder tjänster inom bemanning, rekrytering, utbildning, verksamhetsutveckling, stöd och matchning samt omställning. Med cirka 650 anställda finns vi idag på ett stort antal orter i södra och mellersta Sverige och vårt huvudkontor finns i Tranås. I Montico-koncernen ingår även Hammarö Svetsteknik AB och Montico Arbetsgivarringen AB.

Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail.

Sista ansökningsdatum är den 30 oktober, men då vi gör löpande urval vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MONTICO AB Tranås
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 10 oktober 2016

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023