Konsultchef

Arbetsbeskrivning

Qtym AB grundades 1990. Vår verksamhet består av Qtym rekrytering, bemanning, HR- och verksamhetsstöd samt Qtym Business Partner. Vi har lång erfarenhet och stor framtidstro och arbetar aktivt för att erbjuda våra kunder det senaste inom metoder, arbetssätt, verktyg , teknik och systemlösningar och våra processer utvecklas i takt med våra kunders behov.

Vi är ett gäng trevliga och nytänkande medarbetare med unika spetskompetenser, kontaktnät och erfarenheter som tar stort personligt ansvar för våra kunders framgång. 90% av våra kunder säger att de kommer att anlita oss igen för rekryteringsarbete enligt vår senaste kundundersökning ( 2015 ).

Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket garanterar att vi är en seriös leverantör och att vi lever upp till Bemanningsföretagens tio grundkrav. I de fall vi tar arbetsgivaransvar ser vi till att vår personal har en god arbetsmiljö och blir bemött på ett bra sätt. 

Qtym AB är ett privatägt företag med stor entreprenörsanda och ett starkt engagemang. www.qtym.se
Nu söker vi vår nästa konsultchef!

Som konsultchef hos Qtym har du ansvar över ett brett område och arbetet innehåller många olika arbetsuppgifter såsom rekrytering av konsulter, personalansvar samt att driva och utveckla befintliga och nya kundrelationer. Du arbetar självständigt med att matcha, prissätta och bemanna uppdrag med rätt kompetens och konsult. Det innebär allt från annonsering, urval, intervjuer och referenstagning till kvalitetsuppföljning och coachning av konsulter på uppdrag.  

I rollen har du fullt personalansvar för en grupp konsulter (ca 20-30 personer). Du ansvarar för att upprätthålla god kommunikation med dina medarbetare, samt säkerställa att de har rätt kompetens. Du driver löne- och utvecklingssamtal, samt ser till att våra konsulter har god beläggning.

På Qtym inser vi vikten av ett professionellt förhållningssätt. Det åligger därför konsultchefen att hålla sig uppdaterad, samt besitta kunskap kring avtal och anställningsförhållanden.

Kvalifikationer och erfarenhet

• Erfarenhet från liknande roll inom arbetsledning, försäljning och/eller personalfrågor
• Gott affärsmannaskap 
• God datavana samt van användare av digitala kanaler
• Allmän kunskap om lagar som rör anställning (LAS / arbetsrätt)  
• Duktig på mellanmänskliga relationer och coaching
• Förmåga att samarbeta, samt att främja lagarbete
• Förmåga att arbeta självständigt
• Utmärkt organisatorisk förmåga
• Duktig på att identifiera och lösa utmaningar / problem inom utsatt tid 
• Visa kreativitet och initiativförmåga i det dagliga arbetet


Vi ser gärna att du har en akademisk examen eller motsvarande erfarenhet inom personalledning, rekrytering/bemanning och försäljning.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med trevliga kollegor, korta beslutsvägar och ett härligt tempo. Vi tror på att ha roligt på jobbet, att leverera något vi kan vara stolta över och att försöka bli lite bättre hela tiden. Vill du vara en del av det så ansök idag!

Ansökan
Ansök via www.qtym.se

Urval sker löpande, dock vill vi ha din ansökan senast den 29/1-17

Kontaktpersoner
Sara Magnusson, Qtym
054-14 18 06 alt. sara.magnusson@qtym.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: QTYM AB Karlstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 6 januari 2017

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024