Konsultchef

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Lernia är Sveriges ledande kompetenspartner inom utbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Vi utvecklar människors kompetens och matchar dem till jobb i arbetslivets alla skeden. Samtidigt stärker vi företags och organisationers konkurrenskraft och förmåga att möta arbetsmarknadens skiftande utmaningar. På så sätt är vi med och bidrar till ett mer konkurrenskraftigt näringsliv och en mer effektiv arbetsmarknad, där fler människor kommer i egenförsörjning. Tillsammans formar vi en bättre framtid och ett mer hållbart samhälle.

Arbetsuppgifter

Har du ett brinnande intresse för att arbeta med människor och förstår vikten av goda relationer med kunder, konsulter och kollegor? Vill du vara med och forma framtiden tillsammans med Lernia och det regionala näringslivet? Då är detta tjänsten för dig!

Som konsultchef hos oss arbetar du med rekrytering och bemanning samt har personalansvar för Lernias konsulter. För att lyckas och trivas i rollen bör du vara serviceminded, sälj- och resultatinriktad samt vara social och trivas med att träffa mycket människor. I rollen ansvarar du för att ta kontakt med såväl nya som befintliga kunder. Du är affärsdriven och bra på att utveckla och bibehålla goda kundrelationer. I vår verksamhet är ingen dag den andra lik. Här har du förmånen att få arbeta i en atmosfär som förutsätter ett lösningsorienterat förhållningssätt, där du förväntas hitta lösningar även i stressiga situationer. Vår organisation karaktäriseras av sunda värderingar med god förståelse för människan bakom arbetet och vi är därför måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel, vänskap och samarbete.


Formell kompetens

• Eftergymnasial utbildning inom HR/personal eller försäljning/marknadsföring
• Tidigare erfarenhet från bemanning och rekrytering (meriterande)
• Erfarenhet från försäljning
• B-körkort, samt tillgång till egen bil
• Du utrycker dig väl i tal och skrift


Din bakgrund

Vi tror att du antingen är i början av din karriär och nu vill applicera din HR/personalvetarutbildning i praktiken eller har du arbetat mycket med försäljning men vill nu ta ytterligare ett kliv och även arbeta med rekrytering, bemanning och personalansvar. Gemensamt för dina tidigare arbeten och utbildning är att de berör sälj, service och eller rekrytering/HR.

Personliga egenskaper

Du uppfattas som kommunikativ och förtroendeingivande av din omgivning samt har lätt att knyta kontakter med såväl kunder som kollegor. Du värdesätter att lyckas med det du tar dig an och trivs i en miljö där du får ta stort eget ansvar. Stor vikt kommer att läggas vid din personlighet och vi ser gärna att du utstrålar entusiasm och hjälper till att bibehålla arbetsplatsens positiva stämning. Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Tillsvidareanställning/heltid/Kalmar

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Ahlqvist

Nina Backlund

Charlotta Rasmusson
0722-54 11 32
Charlotta Rasmusson

Nina Wennersten
072-254 11 50
Nina Wennersten

Ida Arvidsson

Nina Wennersten
0722541150
Nina Wennersten
072 254 11 50
Nina Wennersten
072 254 11 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Kalmar Kalmar
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 8 februari 2017

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Kalmar
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Kalmar, 39231

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024