Konsultchef inom vård och omsorg

Arbetsbeskrivning

Qtym AB grundades 1990. Vår verksamhet består av Qtym rekrytering, bemanning, HR- och verksamhetsstöd samt Qtym Business Partner. Vi har lång erfarenhet och stor framtidstro och arbetar aktivt för att erbjuda våra kunder det senaste inom metoder, arbetssätt, verktyg , teknik och systemlösningar och våra processer utvecklas i takt med våra kunders behov.

Vi är ett gäng trevliga och nytänkande medarbetare med unika spetskompetenser, kontaktnät och erfarenheter som tar stort personligt ansvar för våra kunders framgång. 90% av våra kunder säger att de kommer att anlita oss igen för rekryteringsarbete enligt vår senaste kundundersökning ( 2015 ).

Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket garanterar att vi är en seriös leverantör och att vi lever upp till Bemanningsföretagens tio grundkrav. I de fall vi tar arbetsgivaransvar ser vi till att vår personal har en god arbetsmiljö och blir bemött på ett bra sätt. 

Qtym AB är ett privatägt företag med stor entreprenörsanda och ett starkt engagemang. www.qtym.se

Sedan 2015 har Qtym arbetat med att bemanna också inom vårdområdet. Våra uppdrag finns i hela landet men vi arbetar med matchning och tillsättning med utgångspunkt från Karlstad. Vi har många förfrågningar och söker nu en konsultchef.

Som konsultchef har du ansvar över ett brett område och arbetet innehåller många olika arbetsuppgifter såsom rekrytering av konsulter, personalansvar och kundkontakt. Du har ansvar för budget och du arbetar självständigt med att matcha, prissätta och bemanna uppdrag med rätt kompetens och konsult. Det innebär allt från annonsering, urval, intervjuer och referenstagning till kvalitetsuppföljning och coachning av konsulter på uppdrag. Vi arbetar kvalitativt och har bra system för arbetet. 

Som konsultchef har du personalansvar för en grupp konsulter. Du ansvarar för att upprätthålla god kommunikation med dina medarbetare, samt säkerställa att de har rätt kompetens.

Din bakgrund:

• Erfarenhet från liknande roll inom arbetsledning, försäljning och/eller personalfrågor
• Du ska gilla att bygga relationer med kunder och medarbetare
• God datavana samt av att arbeta i Microsoft Windows-miljö.  
• Säker i muntlig och skriven kommunikation.
• Förmåga att arbeta självständigt.
• Du har ett stort sinne för att administration och organisering och att skapa ordning och reda 
• Du har integritet
• Duktig på att identifiera och lösa utmaningar / problem inom utsatt tid .
• Visa kreativitet och initiativförmåga i det dagliga arbetet .  


Vi ser gärna att du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter - kanske inom vårdbemanning eller annan typ av bemanning men det är inte ett krav.

Hos oss får du ev trivsam arbetsplats. Vi är ett glatt och kompetent gäng som gillar människor och utmaningar. Vårt företag utvecklas hela tiden och med det kan rätt person få utvecklingsmöjligheter. 

Välkommen med din ansökan senast 2 februari ! Vi arbetar löpande med denna rekrytering och kommer att påbörja intervjuarbetet tidigare så skicka gärna in dina handlingar omgående. För denna rekrytering ansvarar Sara Magnusson och henne når du enklast på sara.magnusson@qtym.se eller 054-141800.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: QTYM AB Karlstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 9 januari 2017

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024