Konsultchef till Personalcentralen i Malmö

Arbetsbeskrivning

Palm Partners AB

Palm Partners AB

Personalcentralen är en specialiserad aktör som tror på idén att vara extremt kompetent inom ett smalt område. Därför arbetar vi enbart med kunder inom logistik och industri. Vi ser kund och medarbetare som samarbetsparter och vi tror att detta är grunden för långa kundsamarbeten och att våra kompetenta medarbetare stannar under längre tid.

Personalcentralen Nordic AB ingår i Palm & Partners Gruppen. Från våra kontor i Södra och Mellersta Sverige bemannar vi dagligen stora och små uppdrag och via systerbolag genomför vi specialist- & chefsrekryteringar. Våra processer är kvalitetscertifierade och vi är Auktoriserade av Bemanningsföretagen.

Läs mer om oss på www.personalcentralen.se

Arbetsbeskrivning
Som Konsultchef hos oss på Personalcentralen arbetar du nära våra kunder och dina kollegor med omväxlande uppgifter inom sälj, bemanning, rekrytering och personal. För att lyckas hos oss har du sinne för affärer och är duktig på att känna av våra kunders behov och önskemål. Du är en naturlig ledare för din personalgrupp och har en positiv människosyn.

Din roll kommer omfatta personalansvar för de bemanningsuppdrag du driftar. Det är viktigt att kunden får rätt kompetens i rätt tid och att det alltid skall vara med god lönsamhet för båda parter för att säkerställa ett långsiktigt samarbete med våra kunder. Du är kommunikativ till ditt arbetssätt och upprätthåller en löpande dialog med både konsulter och kunder. Ditt ledarskap är tydligt och du har en förmåga att förmedla trygghet och energi.

Utbildning
Relevant Högskole-/Universitetsutbildning inom personal, eller motsvarande.

Erfarenhet
Vi ser att du har några års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter från bemannings- alternativt rekryteringsbranschen. Arbetet kräver datavana med goda kunskaper i Microsoft Office-paketet samt i det svenska och engelska språket, såväl i tal och skrift. B-körkort fordras. Erfarenhet i affärssystemet Intelliplan är meriterande. Även en bakgrund inom Lager, logistik eller industri är meriterande.

Personliga kvalifikationer
Viktigt är att du är serviceinriktad och har förmåga att väcka kunders intresse för våra tjänster. Du är affärsinriktad och lyhörd med god förmåga att kunna anpassa erbjudanden mot kundens behov och önskemål. Vi ser att du har lätt för att kommunicera och utrycka dig väl, såväl muntligt som skriftligt. För att lyckas i tjänsten krävs att du har ett starkt eget inre driv, är resultatinriktad och engagerad med en vilja och intresse för kundanpassade lösningar. Du ska tycka om att arbeta självständigt liksom i team. Som person är du kreativ, orädd och har en förmåga att skapa lösningar. Dessutom har du god administrativ förmåga och är van att arbeta strukturerat i en ofta ostrukturerad vardag. Samtidigt som arbetet ställer höga krav på laganda och prestigelöshet är det viktigt att du har förmågan att arbeta självständigt.

Lön och anställningsvillkor
Enligt avtal

Ansökan
För frågor om tjänsten vänligen kontakta Affärsområdeschef Isak Johansson Ståhl på isak.johansson-stahl@personalcentralen.se alt. 040-933700.

Rekryteringsprocessen sker löpande, Sista ansökningsdag är den 15 Februari. Välkommen med din ansökan!

Startdatum
Enligt överenskommelse

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Nedström
040-93 37 00
Lisa Åkesson
040-93 37 00
Maria Nedström
040-93 37 00
Lisa Åkesson
040-93 37 00
Lisa Åkesson

Lisa Åkesson

Maria Nedström

Maria Nedström
0736-78 59 92
Isak Johansson-Ståhl
0708-156929

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Personalcentralen Nordic AB Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 26 januari 2017

Besöksadress

Östra Varvsgatan 4, Malmö
None

Postadress

Östra Varvsgatan 4
Malmö, 21175

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024