Konsulthandläggare

Arbetsbeskrivning

Havs- och vattenmyndigheten (HaV) arbetar på regeringens uppdrag. Med utgångspunkt i ekosystemens och människans behov arbetar vi kunskapsbaserat och koordinerat för att uppnå en hållbar förvaltning av våra vattenresurser, både i hav och sötvatten och inom fisket. Vi är cirka 400 engagerade medarbetare och konsulter som tillsammans skapar en dynamisk arbetsplats med goda möjligheter att hela tiden lära nytt.


Avdelningen för digitalisering består av ett 80-tal personer, både medarbetare och konsulter. Vårt uppdrag är att leda myndighetens digitalisering, utforma lösningar och leverera IT-tjänster. Vi stödjer verksamheten i att nyttja digitaliseringens möjligheter och användandet av modern teknologi.



Arbetsuppgifter
I din roll som konsulthandläggare administrera du IT-relaterade projekt och förvaltningsportfölj.

Du medverkar i beredningen av möten i myndighetens digitaliseringsråd samt agerar även som dess sekreterare. Andra arbetsuppgifter som ingår i rollen är att

- medverka i upphandling och avrop
- utifrån våra behov av kompetens, leda och koordinera resurssättning till projekt och uppdrag
- hantera introduktion av nya konsulter
- löpande upprätthålla leverantörskontakter och löpande samtal med konsulter
- administrera delar av budget och uppföljning för konsultkostnader
- fördela kostnader och godkänna fakturor för pågående konsultuppdrag.

I övrigt ingår vanligt förekommande kontorsuppgifter som exempelvis chefsstöd, förbereda och boka möten, föra minnesanteckningar, ansvara för diarieföring och dokumenthantering.

Kvalifikationer
Det krävs att du har en kandidatexamen inom IT, ekonomi eller utbildning som vi bedömer motsvarande. Du har minst fem års arbetslivserfarenhet som gett dig kunskap om systemutvecklingsprocessen och dess kompetensområden. Det är även av största vikt att din fleråriga erfarenhet inom området omfattar erfarenhet av arbete med att

- resurssätta projekt och uppdrag
- bemanna upp IT-projekt med externa konsulter
- hantera upphandling, budget och uppföljning
- hålla periodiska avstämningar med konsulter.

Du har dokumenterad erfarenhet av att planera och själv hålla i möten, t.ex informationsmöten för konsulter. Detta är viktigt för oss då detta utgör en stor del av rollen som vår konsulthandläggare.

Det är meriterande om du även har erfarenhet av offentlig verksamhet, gärna inom statlig verksamhet. Det är likaså till din fördel om du har erfarenhet av arbete med Kammarkollegiets ramavtal.

Du är en person som har mod att agera efter egen övertygelse. Du är uthållig och serviceinriktad. Vidare har du förmåga att föra dialog, ge råd, vägleda och samarbeta med andra internt och externt. Det handlar också om att se vem eller vilka som behöver involveras i en särskild fråga och hur kommunikation ska anpassas efter mottagaren. Du förstår numeriska underlag och löser numeriska uppgifter snabbt och korrekt. För att hantera beställningar krävs också att du har förmåga att förstå verksamheten, dess processer och hur det som ska beställas ska stödja verksamheten. Det innebär att du kan planera och samarbeta med olika sakområden på ett sådant sätt att verksamhetens behov kan identifieras och beskrivas. Givetvis har du genom din tidigare erfarenhet kunskaper inom området för de aktuella beställningarna och upphandlingarna.



Villkor
Anställningen som är ett vikariat är placerad i Göteborg. Vi kan erbjuda ett spännande  arbete i moderna lokaler i Gullbergsvass, några minuters promenad från Centralstationen. Havs- och vattenmyndigheten tillämpar sex månaders provanställning och individuell lönesättning. Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse. 





Övrig information

Havs- och vattenmyndigheten sitter i moderna lokaler i Gullbergsvass, 10-15 minuters gångväg från Göteborgs central. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering. Vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


Tänk på att de handlingar som du skickar in genom din ansökan blir en allmän handling hos HaV. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, till exempel uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse. Vi använder rekryteringstester och/eller arbetsprov i många av våra rekryteringar som en del i urvalsprocessen. För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.


Varmt välkommen med din ansökan!


Vi har valt rekryteringskanaler för den här anställningen och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Albin Ljungquist

Maria Hellsten
010-698 6002
Jakob Granit
010-698 6001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Havs- och vattenmyndigheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2022
  • Ansök senast: 10 april 2022

Besöksadress

Gullbergs strandgata 15
None

Postadress

40439
1480, 40439

Liknande jobb


Handläggare vårdgaranti

Handläggare vårdgaranti

17 maj 2024

Beredskapshandläggare

Beredskapshandläggare

17 maj 2024

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

17 maj 2024

Administrativ handläggare

17 maj 2024