OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är ett börsnoterat projektledningsföretag med kontor i centrala Stockholm. De jobbar med svenska såväl som utländska projekt och kunder
Till deras HR-team söker man nu en konsult som under sex månader kan jobba med löneadministration och HR-frågor.
Rollen är bred och innefattar ansvar för kundens hela löneprocess, totalt ca 250 tjänstemannalöner. I arbetsuppgifterna ingår även hantering av årsskifte och kontrolluppgifter, lönerevision, semesterårsskifte, anställningsavtal. Man ska även hantera löpande rapportering gällande pensioner och försäkringar, HR-nyckeltal och lönestatistik samt systemuppdateringar
Utöver hanteringen av lönerna kommer man, beroende av intresse, även att stötta och ha ansvar för exempelvis följande inom HR-området:
Chefsportal i Hogia
Rådgivning inom arbetsrätt, kollektivavtal och anställningsavtal
Förmåner och friskvård
Stöd till medarbetarundersökning
Stöd till cheferna vid företagshälsovård och rehabilitering
Lönekartläggning
Vi söker dig som
Har erfarenhet av att självständigt och ansvarsfullt hantera hela löneprocessen
Som trivs med att planera sitt eget arbete, självständig och ansvarstagande
Kan uttrycka dig obehindrat muntligt och skriftligt på svenska då språket används dagligen, samt grundläggande kunskaper i engelska
För att trivas i rollen tror vi att du är en person som trivs i en familjär miljö och gillar att ha en rådgivande roll med chefer och medarbetare. Du är självgående i din roll som lön/HR-administratör och strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta, samtidigt som du är service-minded och har en god kommunikativ förmåga. Har du dessutom en kvalificerad yrkesutbildning eller universitetsutbildning inom löneadministration är detta meriterande.
Tillträde omgående och varaktighet är minst sex månader, sök uppdraget via länken här nedan redan idag!
Lena Detter är vår kontaktperson om du har några frågor.