Konsultuppdrag: Programledare för kontinuitetsprogram, Sundbyberg

Konsultuppdrag: Programledare för kontinuitetsprogram, Sundbyberg

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Sundbyberg
- Varaktighet: 01-jun-2020 - 31-dec-2020
- Ansök senast: 12/3-20
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Uppdraget som programledare för Kundens kontinuitetsprogram innebär att planera, koordinera och leda det program inom kontinuitetsområdet som är i uppstartskedet och som består av flertalet projekt och linjeaktiviteter i olika delar av verksamheten.

Uppdraget kan också innebära att stödja verksamheten i dess kontinuitetsarbete, strategiskt såväl som operativt.

Exempel på aktiviteter som kan komma att ingå i uppdraget är:

- Framtagande av programplan

- Koordinering av ingående projekt och linjeaktiviteter

- Rapportering av framdrift och status till styrgrupp

Operativt delta i arbetet med att:

- Genomföra riskanalyser
- Ta fram kontinuitets- och krisplaner
- Utforma arbetssätt och rutiner
- Utbilda och öva medarbetar


Säkerhetsprövning

Uppdraget är placerat i säkerhetsklass varför svenskt medborgarskap är ett krav.
Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kommer att hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal nivå 2 med leverantören samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 12 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Svenska kraftnät gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 5 års erfarenhet av att systematiskt leda projekt eller program med styrgrupp
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom risk-, kris, -kontinuitetsområdet
- Dokumenterad erfarenhet av att ha genomfört förändringsarbete på en myndighet


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Dokumenterad utbildning eller certifiering i projektledning enligt någon etablerad standard eller metod
- Dokumenterad erfarenhet av eller utbildning i ISO 22301 samt vägledning 22304 för kontinuitetshantering
- 3 års erfarenhet av arbete på myndighet/offentlig sektor


Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att arbeta i grupp


______________________

Hur du vinner uppdraget

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Techbolag inom IT, Energi och Samhällsbyggnad med fokus på ingenjörer, ekonomer, teknologer och jurister.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2020
  • Ansök senast: 12 mars 2020

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


16 maj 2024

Överkalix kommun söker projektledare

Överkalix kommun söker projektledare

16 maj 2024

Projektledare inom mark

Projektledare inom mark

16 maj 2024

Senior Technical Project Manager

Senior Technical Project Manager

16 maj 2024