Konsultuppdrag som controller i Örebroregionen

Konsultuppdrag som controller i Örebroregionen

Arbetsbeskrivning

AxÖ Consulting AB har mer än 50 års samlad erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen.

Vi arbetar med att förse regionens näringsliv och offentliga sektor med rätt kompetens. Vi vill se våra kunder växa och lyckas och vi vill växa och lyckas med dem. Vi sitter strategiskt placerade i Karlskoga och Örebro, två industristäder med flertalet välkända nationella och internationella bolag.

På uppdrag av en av våra kunder söker AxÖ Consulting dig som vill axla rollen som controller. Tjänsten startar som ett konsultuppdrag i september och fortlöper året ut, för rätt person finns både möjlighet till förlängning och stor personlig utveckling. Varmt välkommen med din ansökan.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som controller hos vår kund kommer du att arbeta tillsammans med företagets ekonomichef. Ingen dag är den andra lik och i denna roll är det viktigt att du är självständig och prestigelös. Som controller kommer du att utföra ditt arbete med ett stort eget ansvar. Bland dina arbetsuppgifter finns stort utrymme för att vara med och både utveckla och förenkla controllerfunktionen. Vidare kommer dina arbetsuppgifter som controller innebära:

- Bokslutsarbete
- Intern och extern rapportering
- Controlling
- Medverka i utveckling av administrativa processer och arbetssätt
- Budgetering

Vem söker vi?

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom ekonomi. Tjänsten förutsätter god analytisk förmåga och förmågan att förklara komplexa samband. Vi tror att du har erfarenhet från redovisning/revision. Du är systemkunnig och van användare av Excel. För rollen krävs goda språkkunskaper i engelska och svenska både i både tal och skrift.

Som person är du driven, har lätt för att komma med nya idéer för att förbättra processer inom organisationen samt har en flexibilitet och förmåga för att göra det som krävs för och ta organisationen framåt och genomdriva förändring.

Vidare ser vi att du är strukturerad, noggrann och analytisk. Du har ett intresse för att arbeta med siffror och är duktig på att strukturera upp ditt arbete. För att vara framgångsrik i rollen ser vi också att du är en lagspelare som är lyhörd, agil i ditt arbetssätt, kvalitetsmedveten och prestigelös. Vidare har du en stor servicekänsla och ett intresse av och förståelse för affärsverksamheten "bakom" siffrorna.

Information och ansökan

Detta är en annons för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder. Uppdraget kommer vara placerat i Örebro län. Uppdraget förväntas starta i september och pågå året ut med goda chanser till förlängning. 

Urval sker löpande, vi ser fram emot din ansökan. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AxÖ Consulting
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juli 2021
  • Ansök senast: 8 september 2021

Besöksadress

Dammbrovägen 5
None

Postadress

Dammbrovägen 5
Karlskoga, 69180

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024