Konsumentsekreterare

Arbetsbeskrivning

Kommunerna i Gästrikland samt Älvkarleby har ett samarbetsavtal tom 2010-12-31 om gemensam konsumentvägledning, Konsument Gästrikland. Syftet med konsumentverksamheten är att enskilda medborgare ska kunna vända sig till en lokal, opartisk instans för att få råd och stöd i det mesta som rör hushållning och konsumtion. Ca 5 000 personer tar årligen kontakt med oss i dessa frågor. Vi har våra lokaler i Gävle stadsbibliotek. ARBETSUPPGIFTER Som konsumentsekreterare kommer du att arbeta med att ge allmänheten kvalificerad vägledning i frågor om konsumenträtt, reklamationer och förköp. Du kommer att arbeta förebyggande med föreläsningar och kontakter med bl a skolor och företag. Vi genomför marknadskontroller och undersökningar i egen regi men även i samverkan med Konsumentverket. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning inom juridik alternativt inom samhällsvetenskap med juridisk inriktning. Vi kräver dokumenterat goda kunskaper i den konsumenträttsliga lagstiftningen och erfarenhet av likvärdigt arbete inom området. Vi förutsätter att du har god förmåga att samarbeta med många olika aktörer. Du har god förhandlingsvana samt kan uttrycka dig i tal och skrift. Du tycker om att arbeta utåtriktat och ha mycket kontakt med människor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Gunilla Hultsjö
026 17 94 78
Enhetschef Johanna Wahlund Thorsell
026-17 94 64
Bibliotekschef Lisbeth Forslund
026-17 94 03
DIK Susanne Harris
026-17 73 39
Vision Roger Thollin
026-17 94 19
Verksamhetssamordnare Charlotte Holmsten
026-17 94 08
Anette Löfvenius, Kommunal
026-17 99 32
Enhetschef Mats Ivarsson

Badsamordnare Sofia Eklund
026-17 72 35
Enhetschef Erica Embretsen Almer
026-17 97 96

Sammanfattning

Besöksadress

80134 Gävle
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80134

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010