Kontaktcentermedarbetare

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Danderyds kommun! Här möter vi invånarnas behov genom hela livet. Vi kombinerar den moderna trädgårdsstaden med en hållbar stadsmiljö. Vi är ca 1750 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. Vi vill att varje medarbetare ska känna arbetsglädje och stolthet samt genom sitt uppdrag bidra till kommunens utveckling. Danderyds kommun ska bli Sveriges bästa kommun att leva, bo och verka i enligt kommunens nya vision. Vill du vara med på vår resa?

Kommunens servicecenter i Mörby Centrum (tolv minuter från T-Centralen) startade under 2017 en spännande resa till ett modernt kontaktcenter som ger service till medborgare och företag via digitala kanaler, telefon och besök. Genom att hantera medborgarärenden för kommunens förvaltningar bidrar kontaktcentret till att avlasta handläggarna i deras arbete. Kontaktcentrets kunskap om Danderydsbornas behov och önskemål är en viktig del i utvecklingen av kommunens service och tjänster.

En av våra kolleger har gått vidare i yrkeslivet därav välkomnar vi en ny stjärna till vårt team. Har du som vi ett stort intresse för service och smarta lösningar? Är du engagerad, nyfiken och snabb på tangentbordet? Då vill vi träffa dig.


ARBETSUPPGIFTER
Som medarbetare hos oss på Kontaktcenter tillhör du ett team bestående av sju medarbetare. Det innebär att du ger service till medborgare och företag via information och svarar på frågor, hanterar olika ärenden och ger service till besökare. Du kommer också att vara delaktig i utvecklingen av det nya Kontaktcenter som ska etableras i nybyggda lokaler i Mörby Centrum under våren 2020. Tillsammans med våra kollegor i kommunen utformar vi nya arbetssätt som ska ge bättre och snabbare service via flera kanaler till våra medborgare och företag.

Vi använder smarta lösningar och nås via flera kanaler på det sätt som medborgaren själv väljer. En annan viktig del av vårt uppdrag är att aktivt bidra till utvecklingen av effektivare arbetssätt och lösningar i kommunen.

Söker du efter ett jobb där du kan göra nytta varje dag och hjälpa människor att hitta rätt i samhället? Då är du välkommen till oss i Danderyd.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som gillar att arbeta i team där du bidrar med en genuin servicekänsla. Du har flerårig dokumenterad erfarenhet av arbete med kundtjänst eller Kontaktcenter. Din välutvecklade förmåga att kommunicera och skapa förtroende hos både medborgare och kollegor gör att det är enkelt att samarbeta med dig. Du är allmänbildad och engagerad i samhällsfrågor.

Du har mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta med verksamhetsdrivet It-stöd samt ärendehantering. Du har en förmåga att snabbt ta dig an nya systemstöd med fokus på nytta och utvecklingsmöjligheter.

I ditt arbete är du strukturerad med en förmåga att prioritera i en komplex miljö, vilket ställer krav på en god simultanförmåga och ett lösningsorienterat förhållningssätt.
Då arbetet innebär många kontakter i både fysiska möten, telefon och text krävs det att du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning, högskoleutbildning samt vana att arbeta med digital kommunikation. Du kommer ställas inför många nya frågeställningar i ditt arbete vilket kräver att du är lyhörd, nyfiken samt har ett mycket gott omdöme

ÖVRIGT
Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan.

Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationschef Jan-Erik Alenbrand
08-568 910 20
Teknisk direktör Anna Tengelin Skoog
08 568 912 02
kontaktcenterchef Gyda Refslund

Sammanfattning

Besöksadress

Slottet Djursholm
None

Postadress

Box 66
Djursholm, 18205

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024