Kontaktcentermedarbetare till Solna stad

Arbetsbeskrivning

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, HR, upphandling, IT, kommunikation samt trygghet och säkerhet.

Om arbetsplatsen
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är inne i en spännande utvecklingsfas; befolkningen växer och många företag söker sig hit. För att bli en än mer attraktiv stad och stärka vår service ytterligare öppnade staden ett nytt stadsgemensamt kontaktcenter i januari 2015. Vi söker nu en kontaktcentermedarbetare.

Vad innebär arbetet?
Är du vår nya kontaktcenterstjärna? Vill du vara med och utveckla en ny serviceorganisation? Gillar du människor och brinner för service? Solna är redan idag rankad som en av de kommunerna där det är bäst att bo och är sedan många år Sveriges företagsvänligaste kommun. Nu utvecklar vi servicen till solnaborna och företagen än mer.

Vi använder smarta dialoglösningar så att våra målgrupper kan nå oss på det sätt som passar dem. Vi är nåbara via telefon, sociala medier, mejl och personliga möten. En annan viktig del i vårt uppdrag är att avlasta stadens övriga verksamheter och aktivt bidra i arbetet med att utveckla effektivare arbetssätt och lösningar i kontaktcenter. Vi söker därför en serviceinriktad, engagerad och nyfiken medarbetare som blir stadens ansikte utåt. I dina arbetsuppgifter ingår att:


• informera och svara på frågor om Solna stads service och tjänster och vägleda till övriga funktioner i samhället. 
• självständigt söka information i stadens olika system och på internet
• hantera felanmälan, synpunkter, ansökningar och anmälningar
• vidarebefordra komplexa frågor och ärenden till handläggare i stadens verksamheter
• ta emot och ge service till besökare som kommer till stadshuset
• ge support till användare av stadens e-tjänster
• vara en ambassadör för Solna stad

Vem söker vi?
Du som söker ska ha minst ett par års erfarenhet av arbete inom kontaktcenter eller kundtjänst. Eftersom du dagligen använda flera olika it-system måste du ha en mycket god datorvana och ha förmågan att lätt sätta dig in i nya system. Att du är snabb och säker på tangentbordet är en förutsättning för att effektivt utföra dina arbetsuppgifter.

Kontaktcenterteamet har olika kompetenser som kompletterar varandra. Det är extra meriterande med arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning, högskoleutbildning inom samhällsvetenskapliga ämnen och vana att arbeta med sociala medier och andra digitala kanaler. Din språkanvändning och kommunikationsförmåga har självklart en central betydelse för kontaktcenter. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift. Kunskaper i framför allt finska men även meänkieli, samiska, romani chib, jiddish och andra språk är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceinriktad, engagerad och har ett tydlig medborgar- och kundfokus. Du har en förmåga att skapa förtroende och tillit med både kunder och kollegor. Du samarbetar och samverkar för att nå det bästa resultatet för teamet och staden. I och med att du kommer arbeta i en komplex och intensiv miljö ställer vi höga krav på din simultan- och prioriteringsförmåga. Du kommer dagligen ställas inför flertalet frågor och funderingar vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken och motiveras av att hitta lösningar samt har ett gott omdöme.

Mer information och ansökan
Anställningsform: tillsvidareanställning.

Omfattning: heltid. Arbetstid: schemalagd arbetstid. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2015-08-12.

Urval, intervjuer och tester sker löpande under annonseringstiden så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

För eventuella frågor kontakta Gyda Refslund Kontaktcenterchef 070-664 26 31 gyda.refslund@solna.se


Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Solna Stad Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • x
  • Heltid/ Heltid 100%
  • Publicerat: 1 augusti 2015

Liknande jobb


Kundservice

Kundservice

26 april 2024

25 april 2024