Kontaktsjuksköterskor för timanställning till vår operativa enhet sökes

Arbetsbeskrivning

Kontaktsjuksköterskor för timanställning till vår operativa enhet sökes!  
 
Falck Global Assistance AB tillhandahåller ett brett utbud av tjänster med många möjligheter i ett flertal länder.  
Främst assisterar vi resenärer med behov av akut assistans under resor, jobb eller annan vistelse i utlandet. Våra kunder är bland annat försäkringsbolag, myndigheter, banker och företag med utlandsstationerad personal. 
 
Falck Global Assistance är en global verksamhet med affärsenheter i Sverige, Norge, Danmark, Finland, USA, Indien, Kina, Thailand, Turkiet och Spanien. Det internationella perspektivet förstärks av att vi är en del av Falck, en stor aktör inom prevention och säkerhet i 45 länder med fler än 30 000 anställda.  
 
Utöver vår kärnverksamhet som består av medicinsk-, rese- och skadereglering tror vi på en stark personalutveckling, löpande förbättring av företagskultur så väl som frihet under ansvarv hos motiverade och skickliga medarbetare.  
 
Falck Global Assistance är en verksamhet som utvecklats starkt sedan uppstart 2009 på den Nordiska marknaden såväl som globalt. Falck Global Assistance utsågs under 2015 till Assistance Company of the Year av International Travel & Health Insurance Journal (ITIJ) och vår stiftelse (Lundbeck Stiftelsen) har under perioden 2012-2014 delat ut cirka 1,6 miljarder kronor till forskning inom Health and Life Sciences 
 
Nu söker vi två deltids kontaktsjuksköterskor till vårt Medicinska Team  
 
Det medicinska teamet består av kontaktläkare och kontaktsjuksköterskor som huvudsakligen gör bedömningar i sjuk- och olycksfall utomlands och ledsagande läkare och sköterskor som hämtar hem patienter i de fall en medicinsk ledsagare behövs under hemtransport. Kontaktsköterskorna är en viktig länk mellan patient, assistanskoordinator och läkare. Rollen präglas av ett samarbete mellan alla dessa aktörer.  
 
I dina arbetsuppgifter ingår:  
 
Medicinsk förhandsbedömning för utlandsresenärer.
Assistans av kunder med vårdbehov i utlandet eller i behov av evakuering alt. hemtransport. 
Värdering av sjukdomsförlopp och behandlingsplaner i samråd med våra läkare.  
Telefonrådgivning inför resa till utlandet.  
Kommunikation med sjukvårdspersonal, kunder och anhöriga i utlandet. 
Utifrån kompetens deltagande i aktuella projekt.  
Bedöma rimligheten i fakturor från sjukhus och kliniker utomlands.  
Samarbeta med våra läkare samt Assistanskoordinatorerna rörande patienter i pågående ärenden. 
 
Vi ser gärna att du har följande kompetens:  
 
Legitimerad sjuksköterska med min 3 års erfarenhet inom lämpligt område.
Viss erfarenhet från resor eller tidigare utlandstjänstgöring.  
Erfarenhet av kundservice/försäkring/rådgivning är en fördel.  
Du talar och skriver korrekt svenska och engelska – ytterligare språk en tillgång.   
Du har god prioriteringsförmåga i samband med hög belastning.  
Du är van att arbeta med IT inklusive Microsoft Office.  
Du är en god kommunikatör och har förmåga att förmedla komplexa budskap med empati.   
Du är en flexibel, samarbetsvillig och öppen person med ett professionellt arbetssätt. 
Du har helhetsförståelse och bidrar aktivt och spontant till utvecklingen av våra tjänster.
 
Vi erbjuder:  
 
Ett stimulerande arbete i ett medicinskt team under stark utveckling i ett globalt företag. Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av att hantera medicinska ärenden över hela världen där människor drabbats av olycka eller sjukdom under exempelvis semester eller utlandstjänstgöring eller göra preventiva bedömningar av hälsoläget inför resa.  
 
Anställning:  
 
Vi söker personer som vill varva sitt engagemang för oss med sitt kliniska arbete på sjukhus eller ev. studier. Vårt behov varierar över året. Schema läggs i samarbete med dina närmaste kollegor med 1-2 månaders framförhållning. Engagemanget varierar mellan 30% och 100%. Arbetsplatsen är belägen i Liljeholmen i Stockholm. 
 
Ansökan:  
Ansök genom att skicka in CV och personligt brev via ansökningslänken senast 20 April 2019.  
 
Kontaktperson:  
 
För ytterligare information vänligen kontakta  Operations Manager & HRM Amanda Steen Cartwright på mail: amanda.steen@falck.com
 
 
 
Läs gärna mer på www.falckglobalassistance.se
 
 
------------------------------------------------------ 
 
Falck Global Assistance AB 
Box 44024 
100 73 Stockholm 
Sweden

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukskrivningsepidemi i Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

Jonas Frid

Marie Spångberg

Josefine Ernlothsson

Amanda Steen Cartwright
070-0560509
Katerina Kundromichalis

Amanda Steen
+46 8 587 717 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falck Global Assistance AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enl. ök Timlön enl ök
  • Dagtid Timanställning
  • Publicerat: 15 mars 2019

Besöksadress

Mejerivägen 9
None

Postadress

Box 44024
STOCKHOLM, 10073

Liknande jobb


13 maj 2024

13 maj 2024

Vi söker sommarvikarierande sjuksköterskor till akutmottagning

Vi söker sommarvikarierande sjuksköterskor till akutmottagning

13 maj 2024