Kontor och Uthyrningsassistent med intresse av fastighetsbranschen till Bro

Arbetsbeskrivning

Bror Johansson & Co AB äger, utvecklar och förvaltar bostadsfastigheter i Lunden, Olskroken och City i Göteborg och har varit verksamma sedan 1930-talet. Genom en nära dialog med våra hyresgäster erbjuder vi en trivsam och trygg boendemiljö i attraktiva bostadsområden. Vi förädlar, förtätar och förvaltar och just nu pågår olika byggprojekt så som rotrenovering och vindsprojekt. Vi är aktiva kring boendefrågor och förtätningsfrågor. Vårt mål är att de som hyr av oss skall trivas långsiktigt med sin bostad eller lokal och att vi som jobbar skall trivas och ha roligt på vägen. Vi uppskattar nytänk, digitalisering och samarbete och arbetar alltid genom våra ledord vilka är Trygghet, HEJ, Trivsel och Tillsammans. Våra ledord styr våra handlingar och hur vi är mot varandra. Läs mer på www.brorjohansson.se

Bror Johansson & Co AB befinner sig i en spännande fas där vi nu utvecklar flera av våra fastigheter. Vi går från förvaltning till förädling och behöver förstärka vårt team med noggrann och servicevänlig kollega som vill vara med på vår resa. Rollen kommer att utformas under resans gång. Hos Bror Johansson & Co är vi ett tight team som lär av varandra och har högt i tak.

ROLLEN
I rollen som kontor och uthyrningsassistent kommer du att samarbeta med samtliga funktioner på kontoret, vi är ett team på 5 personer som jobbar tätt tillsammans. Du kommer även vara vårt ansikte utåt och ge service mot våra kunder och samarbetspartners. Tjänsten riktar sig mot dig som trivs med att agera spindeln i nätet, internt så väl som externt, arbetsuppgifterna är varierande och du kommer stötta organisationen där det behövs.

Exempel på arbetsuppgifter

• Reception och växel
• Kundbemötande och kundservice
• Hålla kontoret i fint skick och ansvara för inköp av kontorsmaterial
• Daglig kontakt med våra externa samarbetspartners
• Assistera och till viss del ansvara för uthyrning av bostäder
• Ansvara och upprätta hyresavtal
• Visa och besiktiga lägenheter
• Stötta förvaltare administrativt vid entreprenad
• Ta fram informationsmaterial – digitalt och fysiskt
• Uppdatera information på hemsidan och sociala medier
• Kontakt med våra kunder-hyresgäster i olika frågor
• Arkivering och registervård
• Planera och administrera aktiviteter
• Förbereda möten
• Övrig administration

VEM ÄR DU?
Du har en relevant eftergymnasial utbildning och du har minimum fem års erfarenhet av en bred koordinerande roll. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom fastighetsbranschen och därmed en förståelse för hyresjuridik och uthyrningsfrågor. Alternativt har du arbetat i närliggande branscher och är nyfiken på att utvecklas och har enkelt att ta till dig ny information. Du gillar både direktkontakten med våra blivande hyresgäster och brinner lite extra för att arbeta med att utveckla och förbättra system och processer. Du är en person som har service ut i fingerspetsarna, van att arbeta med människor och sprider energi och glädje omkring dig.

För att lyckas i rollen behöver du vara nyfiken, prestigelös och du måste gilla att ge service och kunna prioritera, då du ofta kommer att ha många bollar i luften samtidigt. Du ska även vara initiativtagande och en problemlösare, det vill säga att du ska ha en känsla för vad som behöver göras eller hur situationer ska lösas, utan att någon behöver säga det till dig. Du är noggrann, strukturerad och tålmodig tillika är du positiv och har en stor portion av humor. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du har goda kunskaper i MS Office (främst Word och Excel) och vi ser gärna att du har erfarenhet av Share Point och någon form av CMS verktyg.

ÖVRIGT
Tjänsten är placerad vårt kontor i Lunden och du rapporterar till chef för uthyrning. Vi har kontorstider mellan 07.30-16.15 mån-tor och fre 07.30-15.00, variationer kan förekomma. För rollen behöver du B-körkort.

ANSÖKAN
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering. Ansök på www.yourtalent.se Kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851, johan.sjoberg@yourtalent.se för vidare information.

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Your Talent AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2021
  • Ansök senast: 6 januari 2022

Besöksadress

Södra Hamngatan 25
None

Postadress

Södra Hamngatan 25
Göteborg, 41114

Liknande jobb


Kundvärd

Kundvärd

2 oktober 2024

Energiassistent

Energiassistent

18 september 2024

Förvaltningsassistent

Förvaltningsassistent

17 september 2024