OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kardex Scandinavia AB är en del i Kardex Remstar International Group som är världsledande på automatiserade logistiksystem för lager och kontor. Vi är totalt 1700 anställda i 30 länder varav i Skandinavien är vi 15st. Behovet av att effektivisera logistiken ökar alltjämt och med det följer en för oss mycket ljus framtid. Vi vänder oss mot i stort sett alla segment och vi erbjuder våra kunder alltifrån enskilda lagerautomater till stora system, integrerade mot t ex robotar och transportörer.
Kardex sortiment innehåller bland annat Hissautomater typ Kardex Shuttle XP, Paternosterverk typ Megamat och Lektriever , Lagerkaruseller typ Kardex Horizontal samt mjukvaror såsom Power Pick 5000 och Power Pick Office.
Läs mer om oss på www.kardex.se
KARDEX söker Kontorist
Vi expanderar och behöver nu förstärka kontoret med ytterligare en person. Arbetet kommer i första hand att handla om den löpande administrationen på Kardex serviceavdelning med arbetsuppgifter så som att göra faktureringsunderlag, registrera arbetsrapporter, boka in/sälja service, kontakta fabrik/speditörer etc, men även att hjälpa till med på företaget förekommande övrig administration.
Den person vi söker
- Har minst 3-årig teoretisk gymnasiumutbildning eller motsvarande
- Klarar av att ha många bollar i luften
- Är resultatorienterad och vet att hårt arbete är ända säkra vägen till framgång
- Får gärna var intresserad av teknik
Naturligtvis är du flytande i svenska och har mycket goda kunskaper i engelska. Du har god datavana och behärskar det mesta i MS Office.
Det vi erbjuder är en spännande position på huvudkontoret i Bromma, i ett företag som verkligen har framtiden att se fram emot.