OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett flexibelt, ansvarsfullt och administrativt deltidsjobb på kontor? Ta möjligheten att få jobba på en Juristbyrå som kontorsadministratör med varierande arbetsuppgifter.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en kontorsadministratör ca två dagar/vecka, omkring 3-4 timmar per arbetstillfälle. Vår kund är en Juristbyrå med kontor på Östermalm.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är därför att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund.
ARBETSUPPGIFTER
Som kontorsadministratör kommer du att arbeta med generella administrativa uppgifter samt hantera deras dokumenthanteringssystem Box som byrån använder sig utav. Du förväntas vara behjälplig med allt ifrån att uppdatera hemsidan och textbearbetning till att vattna blommor. Dina uppgifter kommer till övervägande del gå ut på att se till att administrationen kring bolagets verksamhet sköts på ett föredömligt sätt. Det handlar till exempel om att se till att kontorsmaterial som kopieringspapper finns på plats, att köpa in de produkter som behövs för daglig drift samt att ta sig an diverse logistiska problem som uppstår. Du kommer även administrera klientutskick, fakturering samt läsa avancerade engelska dokument.
Du kommer till exempel att:
* Hantera allt bokföringsmaterial och alla kvitton i programmet Visma
* Sköta uppdateringar av byråns hemsida med hjälp av Wordpress
* Upprätta klientmappar och filer samt sköta kringliggande administration
VI SÖKER DIG SOM
* Är studerande med minst två år kvar av dina studier
* Har god datorvana och duktig i Word
* Trivs med administrativt arbete
* Besitter mycket goda kunskaper i både svenska och engelska
Det är meriterande om du;
* Studerar juridik
* Har B-körkort
* Har arbetat i Wordpress tidigare
Som person är du driven, ansvarstagande och prestigelös i ditt arbete. Vidare ser vi att du är självgående och initiativtagande vilket gör att du snabbt kommer in i arbetet och själv ser vad som behöver göras då mycket arbete kommer att utföras självständigt på kontoret. Det är av yttersta vikt att du är noggrann och strukturerad som person. Ordning och reda är A och O.
ÖVRIG INFORMATION
* Start: Överlämning med nuvarande konotrsadministratör i månadsskiftet maj/juni. Du ansvarar sedan för fakturering vid två tillfällen under sommaren. Från mitten av Augusti påbörjas uppdragets normala omfattning
* Omfatting: 7-8 timmar/vecka
* Arbetstider: Kontorstider
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.
* Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.
SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231