Kontorsassistent

Arbetsbeskrivning

Företaget Institutet för kvalitetsindikatorers (Indikators) verksamhet är främst inriktad på att följa upp kvaliteten i hälso- och sjukvården med hjälp av kvantitativa och kvalitativa undersökningar. Vanligast är postala enkäter som kombineras med möjlighet att besvara enkäten via webben. Exempel på uppdragsgivare är landsting, sjukhus, myndigheter, högskolor och frivilligorganisationer över hela Sverige. Sedan 2008 är företaget certifierat i enlighet med ISO 9001. Sedan starten har Indikator medvetet strävat efter en organisation med ett fåtal nyckelpersoner. För närvarande har Indikator ca tolv fast anställda, varav tre arbetar som projektassistenter. Därtill arbetar projektanställd personal i våra uppdrag. Tjänsten Vi söker nu en kontorsassistent som kan avlasta projektassistenterna med det administrativa arbetet. Eftersom arbetsplatsen är liten kommer stor vikt att läggas vid att du som person passar in och kommer överens med övriga medarbetare. En positiv inställning till arbetet, flexibilitet och ödmjukhet är centralt för att trivas hos oss. Arbetsuppgifter Innehållet i tjänsten kan komma att variera. Undersökningarna genomförs ofta i två "omgångar" per år; höst respektive vår. Detta kan medföra att tyngdpunkten ligger på vissa arbetsuppgifter under intensiva perioder. Vissa projekt löper kontinuerligt månadsvis och ansvaret för att administrera dessa ligger till stor del på projektassistenterna. Stor del av arbetet sker i Excel, Word och SPSS vilket förutsätter att du är väl bekant med dessa program. Samordningen och hanteringen av enkäterna kräver noggrannhet och ett gott ordningssinne. Du måste därför ha ett välutvecklat sinne för ordning och reda samt kunna hålla många bollar i luften samtidigt för att helheten ska fungera. Övriga arbetsuppgifter som kan komma att ingå i tjänsten är personalplanering, telefonpassning, skanning, korrekturläsning, kvalitetsarbete och datainmatning. Kvalifikationer *Av största vikt för att fungera på denna tjänst är att du är noggrann och ordningsam *Erfarenhet av administrativt arbete är meriterande, speciellt om du har erfarenhet av kvantitativ datainsamling från privat eller offentlig verksamhet *Goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift *Goda kunskaper i engelska, såväl i tal som skrift *Goda kunskaper i Word och Excel (gärna även SPSS) *Goda IT-kunskaper då du skall kunna arbeta obehindrat i våra interna IT system *Eftergymnasial utbildning, gärna inom det samhällsvetenskapliga området *Det är meriterande om du är intresserad av svensk hälso- och sjukvård och har grundläggande kunskap därom *Vi vill att du har minst fem års erfarenhet av administrativt arbete Anställningsform Tjänsten är ett vikariat och anställningsformen är visstidsanställning med möjlighet till förlängning. Lön Fast månadslön enl. särskild ök.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Fallberg
031-730 31 01
Utskicksansvarig Solbjörg Thoresson
031-7303133
Utskicksansvarig Solbjörg Thoresson
0317303133

Sammanfattning

Besöksadress

Datavägen 10 D
GÖTEBORG

Postadress

BOX 9129
GÖTEBORG, 40093

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024