Kontorsassistent/Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsbeskrivning
45 miljoner människor är på flykt runt om i världen. UNHCR är FN:s
flyktingorgan och har FN:s mandat att leda och samordna de
internationella insatserna till skydd av flyktingar. UNHCR erbjuder skydd
och hjälp till alla flyktingar på ett opartiskt sätt, beroende på deras
behov men oberoende av deras etniska bakgrund, religion, politiska
åskådning eller kön. UNHCR ser till att människor på flykt har tak över
huvudet, mat, vatten och andra förnödenheter. Sverige för UNHCR
(tidigare UNHCR Insamlingsstiftelse) är en svensk insamlingsstiftelse som
har i uppdrag att skapa kännedom om UNHCR och flyktingars situation
samt samla in pengar i Sverige till UNHCR:s globala arbete för att skydda
människor som tvingas fly sina hem på grund av krig och förföljelse.




Arbetsuppgifter
Organisationen Sverige för UNHCR växer nu snabbt vad gäller såväl
omsättning som antal anställda. I september flyttar organisationen från
UNHCR:s regionskontor till egna lokaler vid Odenplan i Stockholm och i
samband med detta söker vi omgående en kontorsassistent/Löneadministratör

I din roll som kontorsassistent/löneadministratör kommer du dels ansvara
lönehanteringen av organisationens anställda samt ha det övergripande
ansvaret över kontorets administration, växel och reception.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
. Adminstrera lönehanteringen av organisationens anställda.
. Administration av anställningskontrakt för organisationens extrapersonal.
. Ansvara för kontorets telefonväxel och reception.
. Svara på frågor från organsiationens givare via telefon och e-mail.
. Ansvara för kontorsmaterial och posthantering.
. Vara kontaktperson för diverse leverantörer.
. Ansvara för kontorets allmänna ytor.
. Administrera styrelsearbetet med dokumentation och mötesanteckningar.
. Assistera ekonomichefen och verksamhetschefen.




Utbildning/Erfarenhet
Vi söker dig som:
. Är gymnasieekonom med minst två års erfarenhet av löneadministration och redovisning.
. Har vana av att arbeta med moderna löne- och ekonomisystem
. Har vana av att arbeta i kundservice eller reception.
. Har goda kunskaper i Excel och Word.
. Har goda kunskaper i svenska och engelska (både tal och skrift)
. Kan arbeta självständigt och tar egna initiativ.
. Är noggrann, systematisk och flexibel.
. Står bakom UNHCR:s uppdrag och värderingar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: UNHCR STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 26 juli 2013

Besöksadress

Ynglingagatan 14
None

Postadress

Ynglingagatan 14
STOCKHOLM, 11347

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022