Kontorschef med ansvar för ekonomi & administration

Kontorschef med ansvar för ekonomi & administration

Arbetsbeskrivning

Är du en strukturerad, analytisk och engagerad person? Har du en bakgrund inom ekonomi och administration? Vill du ta ett stort ansvar och arbeta med varierande arbetsuppgifter i ett spännande tillväxtbolag? Då kanske vår nya tjänst som Kontorschef hos oss på WellNOx, företaget bakom varumärket RÅ, passar för dig!

Om oss
WellNOx är ett initiativ för att fler människor ska få tillgång till naturliga produkter direkt från naturens eget skafferi. WellNOx utvecklar, producerar, säljer och distribuerar RÅ, och har även andra spännande varumärken. Vår målgrupp är den hälsomedvetna individen som bryr sig om vad den äter och dricker. Vi levererar till webbutiker och till över 600 livsmedelsbutiker i Sverige samt exporterar även inom Norden och till Asien. Tillsammans med vår fabrik, Haga Tapperi, är vi idag över 25 anställda och kommer i år omsätta över 55 miljoner kr. Läs mer om oss på WellNOx.se, RÅ.se
eller @drickra på Instagram.

Om rollen
Som kontorschef med ansvar för ekonomi och administration har du en bred roll med mycket ansvar och varierande arbetsuppgifter. Du är med och utvecklar företaget inom ekonomistyrning, administrativa rutiner och processer, samt hanterar vissa personalfrågor.
Ditt ekonomiansvar innebär att du är företagets controller och hanterar ekonomistyrning, uppföljning, ekonomiska rapporter och statistik. Du är ett ekonomiskt stöd för övriga funktioner vid prissättning, beräkning av täckningsbidrag, prisjusteringar, beräkning av varukostnader och spill i produktionen. Du identifierar förbättringsarbeten och bedriver utvecklingsprojekt inom detta. Utöver detta hanterar du löpande uppgifter. Vi har en extern redovisningsbyrå som hanterar löpande bokföring, löner och bokslut som du samarbetar med.

Kontor- och administrationsansvaret innebär att du har ett övergripande ansvar för administrativa rutiner och processer som du förvaltar, implementerar och utvecklar. Utöver detta är du ansvarig för kontorsrelaterade avtal som bilar, städ, kontorsmaterial, trivsel- och personalutgifter.
Du kommer även hantera viss personaladministration, koordinera friskvård och trivselaktiviteter samt annan relevant personalinformation. Vi har en extern HR-partner som stöttar inom personalstrategi, rekrytering och arbetsrätt som du samarbetar med.

Detta är en tvärfunktionell roll som samarbetar nära VD och övriga funktioner inom WellNOx och fabriken Haga Tapperi.

Vem är du?
Som person är du engagerad och ansvarstagande med god analytisk förmåga. Du har en bred profil och trivs med varierande arbetsuppgifter som du bedriver lika bra självgående som i gott samarbete med andra. Du har även en god administrativ förmåga och du driver ditt arbete på ett strukturerat och noggrant sätt.

Vi ser gärna att du har ekonomisk bakgrund av liknande ekonomiuppgifter samt administrativ vana. Det är meriterande om du haft en liknande tjänst sedan tidigare. Vidare har du relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller motsvarande erfarenhet. Du är van vid Office-paketet och har mycket goda kunskaper i Excel samt god systemvana. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Vad erbjuder vi dig?
Hos WellNOx får du vara del av ett härligt gäng människor där nästan alla har egna expertområden. Vi drivs av vår mission att bidra till friskare och starkare människa. Vi har kollektivavtal där det ingår kollektivavtalade försäkringar och pension för all personal. Självklart har du också tillgång att dricka våra RÅ-produkter dagligen under arbetstid!

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Boström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: WellNOx
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Besöksadress

Hagagatan 4 60215 Stockholm
None

Postadress

Hagagatan 4
Stockholm, 60215

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024