Kontorsvärd till Skolverket i Solna

Kontorsvärd till Skolverket i Solna

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vi söker dig som vill arbeta som Kontorsvärd i Skolverkets lokaler. Som Kontorsvärd kommer du att bl.a. arbeta med hantering av paket, kundbemötande, service, felanmälningar, flytt av möbler samt skötsel av lokalerna. Kontoret består av 12 000 kvm kontorslokal med aktivitetsbaserad möblering. Det finns även cykelrum, gym, träningslokal, möbelförråd samt omklädningsrum som Skolverket ansvarar för. Lokalen för Skolverket finns i Solna Business Park. I rollen som Kontorsvärd kommer du att arbeta på avdelningen för verksamhetsstöd, på enheten för lokal och arbetsplatsförsörjning.
Arbetstiderna kommer som utgångspunkt vara från 09:00-16:30 per dag. Vid behov ska arbetstiden kunna justeras med att börja klockan 08:00 alternativt stanna till 17:00. Detta bestäms i samråd med Skolverket vilka dagar som berörs.

I din roll som Kontorsvärd kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Post & paket hantering: ta emot, samla in, dela ut post, paket, bud. Ta emot och lämna ut paketleveranser vi lastkaj (ibland palldragare). Löpnade fylla på kuvert och övrigt tillhörande post och paket. Fylla på, hålla ordning, inventera kuvert, post/packmaterial tillbehör med mera.
- Felanmälanshantering rörande lokalen/fastigheten: felsökningar, avgöra typ av fel, åtgärdsbehov och prioritering, avhjälpa/utföra enklare fel, rapportera och följa upp ärenden
- Felanmälanshantering möbler & inredning: felsökningar, avgöra typ av fel och åtgärdsbehov och prioritering, avhjälpa/utföra enklare fel
- Kontorsavfall: tömning wellpapp och annat kontorsavfall från kontorsyta till miljörum, hålla ordning i miljö/avfallsrum
- Kopiering/skrivarmaskiner: papperspåfyllnad i maskiner samt i skåp i skrivarrum, enklare felsökning typ papperstrassel
- Flytt & möblering: bistå vid större, utföra själv mindre/lättare intern omflytt av möbler t.ex. enstaka förvaringsskåp, bord, stolar och liknande
- Ordning & reda, tillsyn/skötsel: mötesrum, skrivarrum, kontorsytor/arbetsplatser, samarbetsytor med mera = hålla god ordning i hela lokalen
- Kontorsmaterial: inventera, packa upp och påfyllning etc
- Reception: backup i reception, passerkortshantering, ta emot externa besökare, serva interna medarbetare på Skolverket.
- Catering mötesservice: ta emot leverans, duka fram/av cateringbeställningar

Tjänsten som Kontorsvärd är ett konsultuppdrag med start 14 september och uppdraget förväntas pågå till den 31 augusti 2023, med chans till förlängning på sex månader.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av minst ett ärendehanteringssystem och har arbetat minst tre år inom likartade arbetsuppgifter inom kontorsservice. Du har även grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt system. För att snabbt sätta dig in i arbetet ser vi att du har erfarenhet av att arbeta mot extern leverantör (t.ex. hyresvärd/fastighetsägare), innehar kompetens att självständigt ansvara för, planera och genomföra aktiviteter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ärendehanteringssystemet Nilex. Vidare söker vi dig som har god förmåga att kommunicera, är lyhörd och har förmågan att samarbeta med olika intressenter. Arbetet förutsätter att du är noggrann, strukturerad, effektiv, serviceinriktad samt är lätt att samarbeta med.

Viktigt för tjänsten är:
- Serviceinriktad och har förmågan att kommunicera och samarbeta med olika intressenter
- Erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter
- Erfarenhet av ärendehanteringssystem

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om enheten:
Uppdraget utförs i Skolverkets lokaler. Du kommer att arbeta på avdelningen för verksamhetsstöd, på enheten för lokal och arbetsplatsförsörjning. Arbetsgruppen i enheten lokal och arbetsplatsförsörjning består av åtta personer. Utöver dig så finns det en till person som arbetar främst med nedanstående beskrivning samt en kollega i liknande roll men har rollen som stöd/backup. Resterande personer i teamet har andra ansvarsområden.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Reem Amad via Adeccos växel 010 – 173 73 00.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kontorsvärd, Vaktmästare, heltid, Skolverket, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juli 2022
  • Ansök senast: 31 juli 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Facility Leader

17 maj 2024

17 maj 2024

Fastighetsskötare/Fastighetstekniker

Fastighetsskötare/Fastighetstekniker

16 maj 2024