Koordinator

Arbetsbeskrivning

Hogia Enterprise Solutions AB är en del av Hogia som fokuserar på stora nordiska företag med komplexa systemlösningar. Detta medför en utvecklande och stimulerande arbetsmiljö för oss som jobbar här.



Om tjänsten

I rollen som koordinator arbetar du med samordning av våra konsult- och utbildningsinsatser mot våra kunder.

Vi har en sammansättning av både korta mindre uppdrag på direkt beställning av kund samt även större implementationsprojekt. Vi söker dig som kan vara med och upprätthålla struktur i vårt arbete och säkerställa att den löpande kommunikationen med våra kunder fungerar på ett effektivt sätt.

I arbetet ingår att tilldela arbetsuppgifter till vårt interna utvecklingsteam och samordna detta med att beställa tjänster från såväl interna som externa resurser vid behov. Du arbetar tillsammans med konsultansvarig med att löpande underhålla de administrativa rutinerna så att dessa fungerar så effektivt som möjligt från beställning till betalning. Att kunna delegera arbetsuppgifter för att effektivisera verksamheten är en mycket viktig egenskap.

Du sammanställer och bearbetar information för spridning internt som externt. I din roll hanterar du oftast första kontakten med kund då de vänder sig till oss med önskemål om kundanpassad utveckling, önskemål om utbildningar och andra typer av konsultuppdrag. Du arbetar med prioritering av uppdrag tillsammans med våra projektledare och underhåller våra administrativa system så de är uppdaterade med rätt information. Vi ser även att du självständigt driver uppdrag och mindre projekt och utbildningsinsatser i förlängningen.

Resor förekommer i rollen i mindre omfattning.

Är du vår nya kollega?

Det allra viktigaste för oss är att du är rätt person som vill utvecklas med oss. Ansvarskänsla och affärsmässighet är oerhört viktigt då vi ofta arbetar med korta ledtider från förstudie till beställning och leverans. Du har lätt för att samarbeta och är en utpräglad lagspelare då vi arbetar tätt tillsammans i ett team men även med personer inom andra verksamheter i Hogia samt med externa samarbetspartners.

Du är utåtriktad och har lätt för att kommunicera med andra människor, både via telefon, i skrift och vid besök hos kunder och samarbetspartners. Du kommer vara företagets ansikte utåt när du driver dina egna uppdrag och skall kunna föra en tydlig konstruktiv och säljande dialog.

Tjänsten ställer stora krav på att du är strukturerad och har stor vana att arbeta mot kund.

Vi tror att du som söker arbetar i en roll med kundkontakt idag. Du är en van administratör och har ett mycket strukturerat arbetssätt.

Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.  

Du har mycket goda kunskaper i Microsoft Office avseende främst Excel. 

Meriterande är om du har kunskap och erfarenhet i någon eller några av följande områden:

- Microsoft SharePoint
- Microsoft Dynamics CRM
- Erfarenhet från Redovisnings- eller Revisionsbyråer eller Shared Service Centers samt förståelse för de interna processer som präglar dessa verksamheter.
- Erfarenhet av projektledning 

Kika gärna på filmen Hogia rekryterar - Vi fokuserar på utveckling för att höra mer om hur det är att arbeta hos oss

 P.S. Vi tycker om att ha roligt på jobbet och många av oss hämtar energi och inspiration från sociala aktiviteter. Bland annat har vi en egen löparklubb, Hogia Running Club, en egen kör, "In Voice", och en egen konstförening som anordnar utställningar och konstlotterier.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Falk, rekryterare
0303-68893
Linda Falk
0303-68893
Cecilia Pernhage, rekryterare
0709-238853
Jenny Cedervall, rekryterare
0303-666 16

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hogia Enterprise Solutions AB Stenungsund
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 12 maj 2016

Besöksadress

Hakenäs 101
None

Postadress

Hakenäs 101
Stenungsund, 44447

Liknande jobb


Kvalitetsansvarig

Kvalitetsansvarig

15 maj 2024

Barnrättsstrateg

Barnrättsstrateg

15 maj 2024

8 maj 2024

Project Manager

Project Manager

6 maj 2024